Sv: Spanska hästar! "Del 4"
Härligt du är nöjd med resten iaf! man ska inte gå efter resultatet utan känslan. Har själv varit missnöjd (men min insats ej hästens) när vi ändå vunnit men supernöjd med sämre resultat.
o känner igen problemet med kombinationer, som barn och yngre tonåring tävlade jag en new-forest på 150 så vi tävlade ju mot storhästar o vuxna, men han hade ponnysteg ;-P. men jävlar vad han var oslagbar på omhoppningar!!! så ser fram emot att följa er i höst!!!
Kom på att jag inte skrivit här, men WEn gick bra
.
Girasol var taggad
o under hela ritten "försökte han övertala mig att hallå matte ska vi inte galoppera nu". han vet precis, slalomen, grinden, direkt efter grinden, lansen allt.... vad han ska göra o helst i galopp då men var ju trav o han höll sig ändå o gjorde allt finfint.... tills sista momentet, som var hinder o jag "okej nu får du fatta galopp" då satte han sig på tvären lite o hoppade på stället, haha så blev ett kast travhopp där, men också det enda momentet som inte var "väldigt bra" så kan ta det, jag kunde inte annat än att skratta åt honom. och hela banan innan det var han underbar
och just det ja, vi vann också.
så prick en vecka till hoppningen, efter senaste träningarna känns det inte så omöjligt, han har hoppat glatt med spetsade öron, inte bästa tekniken men det behövs ju inte, över kommer han. men ändå lugnt o sansat o lyssnat fint. bara piloten som ska orka en hel bana (som nog inte lär vara mer än 7 språng, men ändå..)
så nu är jag snarare mest orolig för dressyren. just nu i svacka där, mest för jag inte orkar rida han bra :/... menmen är 3 veckor tills den så..