Spanska hästar! "Del 4"

@fridaxi hihih vad söt hon är, man måååååste verkligen akta sig så man inte börjar brinna ;) Kan erkänna att jag var lite skraj i början på terrängbanan men Duna var så övertygande så då släppte det. Åh ett sådant dike vill jag också ha! Men har i alla fall fått tillstånd att åka till terrängbanan vi var på och ha en liten session med longerlina och morötter vid torrgravarna. Sen ska det nog gå bra.

@Iaraphel Vad fina ni är! Lika duktiga som alltid :) Ni är verkligen ett mångsidigt ekipage. Kul att sadeln passade också!

-KL-
Här är det som vanligt ingen vila på schemat, har åkt ner till Falkenberg med Duna för en veckas bootcamp innan vi drar till Falsterbo och innan dess lyckades vi trycka in en tävling under gårdagen. Lägret är jätteroligt och fantastiskt nyttigt att drillas av proffs två gånger om dagen. Mycket fokus på bra markarbete nu i början av veckan och framåt helgen blir det lite mer hoppning och även banhoppning på en stor gräs/derby bana.

Tävlingen igår var riktigt lyckad även om resultaten kanske talar emot. Ett ner i 95cm och två nedslag i 1meter. Men om man ser till att det låg minst 10cm vatten på banan i andra klassen och det hällregnade hela dagen och var jättelång väntan mellan klasserna så är jag grymt nöjd med de resultaten då många hästar inte ens ville hoppa första hindret i denna swimmingpool. Men en stor eloge till Frillesås rid och körklubb som höll humöret uppe och gjorde det bästa av situationen så att alla fick en trevlig tävlingsdag. Sen kan jag ju se ett och annat ryttarfel i form av obeslutsam ridning på två av rivningarna. Den första rivningen i 1m var bara ett skitpet... kunde lika gärna kommit över.

Banan:
bild_5_53b07cbf2a6b22b232c3b080.jpg


1m

95cm

Duktig häst :heart
bild_3_1_53b0655eddf2b3184f5258e0.jpg

=) // Pink
 
  • Gilla
Reactions: m85
@fridaxi hihih vad söt hon är, man måååååste verkligen akta sig så man inte börjar brinna ;) Kan erkänna att jag var lite skraj i början på terrängbanan men Duna var så övertygande så då släppte det. Åh ett sådant dike vill jag också ha! Men har i alla fall fått tillstånd att åka till terrängbanan vi var på och ha en liten session med longerlina och morötter vid torrgravarna. Sen ska det nog gå bra.

@Iaraphel Vad fina ni är! Lika duktiga som alltid :) Ni är verkligen ett mångsidigt ekipage. Kul att sadeln passade också!

-KL-
Här är det som vanligt ingen vila på schemat, har åkt ner till Falkenberg med Duna för en veckas bootcamp innan vi drar till Falsterbo och innan dess lyckades vi trycka in en tävling under gårdagen. Lägret är jätteroligt och fantastiskt nyttigt att drillas av proffs två gånger om dagen. Mycket fokus på bra markarbete nu i början av veckan och framåt helgen blir det lite mer hoppning och även banhoppning på en stor gräs/derby bana.

Tävlingen igår var riktigt lyckad även om resultaten kanske talar emot. Ett ner i 95cm och två nedslag i 1meter. Men om man ser till att det låg minst 10cm vatten på banan i andra klassen och det hällregnade hela dagen och var jättelång väntan mellan klasserna så är jag grymt nöjd med de resultaten då många hästar inte ens ville hoppa första hindret i denna swimmingpool. Men en stor eloge till Frillesås rid och körklubb som höll humöret uppe och gjorde det bästa av situationen så att alla fick en trevlig tävlingsdag. Sen kan jag ju se ett och annat ryttarfel i form av obeslutsam ridning på två av rivningarna. Den första rivningen i 1m var bara ett skitpet... kunde lika gärna kommit över.

Banan:
bild_5_53b07cbf2a6b22b232c3b080.jpg


1m

95cm

Duktig häst :heart
bild_3_1_53b0655eddf2b3184f5258e0.jpg

=) // Pink

Finisar!!! Underbar häst du har, precis i min smak, haha! Usch vilket underlag ni hade, så man förstår ju de bommarna som kom ner. Kul att hon älskar att hoppa så mycket, och hoppar riktigt fint :)

Vi var också på våran första tävling nu i lördags, vi hade dock lite bättre väder här:D Vi hoppade en 90:a och en metersklass. Har dock bara haft honom i två veckor så förväntningarna var inte såå höga. Men i 90 cm så tog vi hem en fjärde placering och 100 cm en andra placering! Så nöjda här med med våran debut :)

Här är våran SNABBA debut, dock nöjd med honom då vi inte känner varandra såå bra än :)
imagejpg3_zpsff7b5b68.jpg
imagejpg2_zps374fdd63.jpg
 
@Happyharbor Hej vad det går! Sådär såg det också ut för oss i början. Men vi PRE ryttare får ju ha lite tempo för att nå ikapp halvblodshästarnas galopp och det gjorde ni ju verkligen ;) Härlig energi han har och GRATTIS! Ni kommer bli riktiga rosettplockare! Snyggt jobbat :)

Tack så mycket :) Hon är helt underbar, verkligen en one in a million häst! Ja det var verkligen ingen hit men såg värre ut än vad det var om man ska vara lite positiv.
 
@Happyharbor Hej vad det går! Sådär såg det också ut för oss i början. Men vi PRE ryttare får ju ha lite tempo för att nå ikapp halvblodshästarnas galopp och det gjorde ni ju verkligen ;) Härlig energi han har och GRATTIS! Ni kommer bli riktiga rosettplockare! Snyggt jobbat :)

Tack så mycket :) Hon är helt underbar, verkligen en one in a million häst! Ja det var verkligen ingen hit men såg värre ut än vad det var om man ska vara lite positiv.

Haha jodå det går lite väl undan just nu :D:D Han är väldigt het vid hoppning, men undrade varför förra ägaren hade tävlat honom på pelham-bett, när han lyssnat så bra på vanligt tredealt hemma med mig. Men jahapp nu förstod jag varför :D Bara att jobba, jobba! Och jaa det började bra iallafall. Roligt att man ser att PRE:n också kan ;)
 


[USER=3162]@Iaraphel
Vad fina ni är! Lika duktiga som alltid :) Ni är verkligen ett mångsidigt ekipage. Kul att sadeln passade också!

-KL-
Här är det som vanligt ingen vila på schemat, har åkt ner till Falkenberg med Duna för en veckas bootcamp innan vi drar till Falsterbo och innan dess lyckades vi trycka in en tävling under gårdagen. Lägret är jätteroligt och fantastiskt nyttigt att drillas av proffs två gånger om dagen. Mycket fokus på bra markarbete nu i början av veckan och framåt helgen blir det lite mer hoppning och även banhoppning på en stor gräs/derby bana.

Tävlingen igår var riktigt lyckad även om resultaten kanske talar emot. Ett ner i 95cm och två nedslag i 1meter. Men om man ser till att det låg minst 10cm vatten på banan i andra klassen och det hällregnade hela dagen och var jättelång väntan mellan klasserna så är jag grymt nöjd med de resultaten då många hästar inte ens ville hoppa första hindret i denna swimmingpool. Men en stor eloge till Frillesås rid och körklubb som höll humöret uppe och gjorde det bästa av situationen så att alla fick en trevlig tävlingsdag. Sen kan jag ju se ett och annat ryttarfel i form av obeslutsam ridning på två av rivningarna. Den första rivningen i 1m var bara ett skitpet... kunde lika gärna kommit över.



Duktig häst :heart

=) // Pink[/USER]


Tack. Fast ni är grymmast! hoppas ni har det toppen och njuter därinne på falsterbobanan sen! bra reultat i detdär underlaget ;-)

@Happyharbor Grym debut! vad duktiga ni är! och riktigt fin häst!!! Kul att fler hoppar! (jajo även om visjälva slutat men vi hoppade iaf och småskuttar fortfarande ibland).

*KL*
även om vi hade varit iväg lite så är vi mest hemma och lallar runt, men har ju lite foton från våren iaf *varning för fotobomb*.
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3464227W676H476V20140701T104245Z.jpeg?scr=f572843a[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3464222W676H496V20140626T063512Z.jpeg?scr=bc29e13d[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3463989W411H507V20140701T105516Z.jpeg?scr=c727a9f7[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3467233W676H446V20140626T063511Z.jpeg?scr=86e03ecd[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3468446W676H493V20140701T104517Z.jpeg?scr=2a638305[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3468445W676H487V20140701T104511Z.jpeg?scr=3377cc59[/IMG]
vårkänslor.....
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3468597W676H458V20140626T063511Z.jpeg?scr=71ccdfe9[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3478641W676H494V20140701T104959Z.jpeg?scr=8fd6712d[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3480562W337H507V20140701T105117Z.jpeg?scr=0697b8e0[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3480560W635H507V20140701T105102Z.jpeg?scr=cb148ea7[/IMG]
[IMG]http://joizmeds.mittspejs.se/I3463200W380H507V20140701T105603Z.jpeg?scr=058a748d[/IMG]
 
Åååå jag dör så fin trav :love:! Och tack jo är riktigt nöjd!
 
Nämen vad gullig du är @Iaraphel :) Vi ska se till att vara lyckligast i världen där inne!


Just nu toppar vi formen på bootcamp med flera internationella tränare:
Linje runt 1.10

Instämmer verkligen i att Girasol har en riktigt fin trav! Få spanjorer man ser öka på det sättet. :love:

=)// Pink
 
jag får ju lägga in en bild på våran Maravilla CIX och nej vi rider inte rollkür ;) Utan vi försökte få henne att skritta lugnt och fint , men inte maran inte hahahahha:D
maravilla1_zps76cec222.jpg

maravilla_zps9f6e15f8.jpg


Sen grabben Heredero LXVII
CAM_0927_zps3f8cb063.jpg
 
  • Gilla
Reactions: m85
-KL-

Känns som jag spammar tråden lite här hahah... Men händer mycket för oss nu när vi är på bootcamp. Mäktigt för oss att träna för riktiga proffs och tillsammans med ryttare som rider på betydligt högre nivå.

Här är lite klipp från idag:

Galopp under markarbetspasset imorse


Eftermiddagens hoppträning

=) // Pink
 
@laraphel åååh, så fin! :love: längtar till dagen jag & favoritkräket börjar piaffa lite smått här hemma! ser så lätt ut när alla andra gör det, så då måste det ju vara lika busenkelt som det ser ut ;)

En kompis till mig fotade mig och Ibbe lite för några dagar sedan, innan vädret blev schizofrent och inte kunde bestämma sig för om det skulle vara sol eller regna om dagarna. Blev i alla fall två jag tänkte att jag faktiskt kunde dela med mig av!

:love::love::love:


Här stod han och surade över att han inte fick tugga i sig hela skogen, utan var tvungen att stå stilla. Kul matte man har lixom. Så då våldförde sig matte på häststackarens öron och tvingade dem framåt, men förgäves, dem kom inte ens med på bild ;-)
 
Den här väntar vi föl efter nästa år :love:
Spännande! Ser stilig ut :)

Bjuder på lite film från lägeravslutningen...

90cm - brutalt missnöjd med 1an, inte okej någonstans varken vad det gäller ryttare eller häst. Så känns det just nu i alla fall. Vikingaskeppet kan jag ha överseende med. Men starten tar ju lite udden av det som var bra :P

1m - egentligen lite sämre ridning hinder 1-5 men här var hästen med på noterna (nr 5 ej med på film). Jättenöjd med 6-9 :)

=)// Pink
 
Spännande! Ser stilig ut :)

Bjuder på lite film från lägeravslutningen...

90cm - brutalt missnöjd med 1an, inte okej någonstans varken vad det gäller ryttare eller häst. Så känns det just nu i alla fall. Vikingaskeppet kan jag ha överseende med. Men starten tar ju lite udden av det som var bra :P

1m - egentligen lite sämre ridning hinder 1-5 men här var hästen med på noterna (nr 5 ej med på film). Jättenöjd med 6-9 :)

=)// Pink

Ja, det gör han! Han står ju i England, så vi har inte sett honom IRL, men ändå :)
Gissar att du var den enda med en PRE där? :love:
 
@pink_angel Åh vad roligt :D:D det va väl en del publik där med? häftig och hoppa på ändå ett så pass stort ställe :) Hur kändes Duna? Bilderna såg bra ut iallafall!
 
@fridaxi Ja det var hur roligt som helst :) :) helt fullt med publik första dagen, kändes riktigt mäktigt när alla hejade på oss! Duna har verkligen varit kanon! Inte brytt sig det minsta om att befinna sig i den här miljön och verkade rent av digga att hon fick massa applåder. Första dagen på gräset hoppade hon väldigt avspänt och trevligt som jag vill ha henne på tävling, andra dagen på dressyrbanan var hon väldigt taggad och överhoppade sig lite som du ser ;) men hon höll sig i skinnet och var väl egentligen mer showig där så är jättenöjd med båda dagarna!

=)// Pink
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp