Spännande o intressanta hus till salu del 4

Skogen och placeringen har jag verkligen inget emot. Jag älskar ju skogen och avskildheten.
Men som @Mia_R skriver; man måste kanske var säker på att skogen inte blir att kalhygge.

Men designen var ju som världens tråkigaste lilla stuga. Ful inredning, köket speciellt.
Inget emot det heller om det var skitbilligt och priset är ju knappast något jag är beredd att betala bara för att några kungligheter varit där eller någon dansk musiker ritat stugan. Jag kunde ritat en bättre.

Fast det mesta var inte skog, det var sly ;) Tänk dig flygfäna på sommaren :crazy:

14 mille, någon?
1492500960_28503.jpg

Efter denna inledning: "Då är kanske denna oas med dansk design byggt av en känd dansk musiker 1980, någonting för dig. Villan har under 1990-talet haft ett flertal kungliga besök" blev jag faktiskt ganska besviken på interiören...
https://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-4rum-hallaryd-almhults-kommun-stenshult-8-10295255
Va? Det ser ju ut som en normal dussinpoducerad 80-talsvilla utvändigt (jagharintekomit längre). På Exteriörbild 3 ser det dessutom ut som om förstubron lutar säkert fototekniskt men det ser billigt ut) och man kunde väl krattat igenom grusgången så den inte ser lika vanvårdad ut som min gång.
Så tittat igenom alla bilderna. Hela stället ser verkligen billigt ut och dussin 80-tal. Det enda som sticker ut är kaklet på köksbänkarna, varför liksom :confused:
Det ser ut som om man letat upp ett hygge och smällt upp kåken där utan någon som helst eftertanke, urläcket med oröjd slyskog 3 m från den inglasade verandan.
Tilägg. Varför är takfönstret öppet i trappan på bilden. Är det för att mäklaren inte ska känna mögellukt? Det få rmig att tänka på ett hus brorsan tittade på där de ställt in nyplockade äpplen i varje rum vid visningen. Med tanke på husets skicka i övrigt så tror jag defenitivt att det fanns en orsak till det.

Senast ändrad:
Pool vore helt ok men jag vill inte ha det där huset till den :D
Det tog faktiskt en stund innan jag ens reagerade på att där var ett hus på bilden :p
Förhoppningsvis har vi pool till nästa sommar (drömmer mig bort) och då bor vi ändå bara 1km från havet. Men alla här har pool och det finns en anledning. Luften står och dallrar hela sommaren och det är tokvarmt.

Så vackert :) .
Men är det en synvilla, eller är Östergårdens ytterväggar helt bubbliga....?
Njae, att ytterväggarna skulle vara bubbliga, är nog mer av en synvilla, men helt släta är dom nog inte. Det verkar finnas färgskiftningar i rödfärgen bl.a.

Däremot så är innerväggarna där det är tapet (eller möjligtvis målat på pappunderlag), rejält bubbliga, se sovrumsbilden t.ex.. Men det blir så om det är grålumpapp som underlag, och huset är rejält gammalt. Materialen rör sig liksom inte riktigt i takt med varandra.

Det är lite för mycket "museum" över en del Hälsingegårdar för mig. Den här med.
Så mycket komplicerat underhåll i så väldigt många rum, för att hålla det fint och välbevarat.

Njae, att ytterväggarna skulle vara bubbliga, är nog mer av en synvilla, men helt släta är dom nog inte. Det verkar finnas färgskiftningar i rödfärgen bl.a.

Däremot så är innerväggarna där det är tapet (eller möjligtvis målat på pappunderlag), rejält bubbliga, se sovrumsbilden t.ex.. Men det blir så om det är grålumpapp som underlag, och huset är rejält gammalt. Materialen rör sig liksom inte riktigt i takt med varandra.

Det är lite för mycket "museum" över en del Hälsingegårdar för mig. Den här med.
Så mycket komplicerat underhåll i så väldigt många rum, för att hålla det fint och välbevarat.
Ah.... Fast med ytterväggarna menade jag alltså de väggar som är på insidan - men mot utsidan... ;) Alltså inte en vägg som är mellan två rum. Det är det jag kallar en yttervägg. Så vi pratar nog om exakt samma sak, misstänker jag.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
87 695
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 676
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 634
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 561
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka