Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pluspoäng för whiskyrummet (givetvis om whiskyn ingår!), spabadet och badrummet.

MINUS för den ultramoderna inredningen/vidriga tapeterna på de flesta ställena med tapeter, det skulle göra att jag var tvungen att inreda allt innan man står ut med att bo där. Jag vill ha hillbilly redneckstuk, dvs mycket trä och dova lugna färger/mönster. INTE svart/vitt!

Jag gillar beskrivningen av den totalt livsfarliga fallfärdiga ladan: "Äldre ladugårdsbyggnad på tomten"! :rofl:

Plus... Älvsbyn?! :cautious:

Undrar om vägen till Kisträsk är bättre nu än vad jag kommer ihåg att den var, 15 km från Älvsbyn låter ju inte mycket men jag minns att det kändes som det tiodubbla. :crazy:

Undrar om vägen till Kisträsk är bättre nu än vad jag kommer ihåg att den var, 15 km från Älvsbyn låter ju inte mycket men jag minns att det kändes som det tiodubbla. :crazy:

Förmodligen inte, det är ju i Norrland :meh: vägnätet är till största delen bedrövligt i de delar av Norrland jag brukar köra i. En fd kollega som jobbade med logistik (halvhög chefsposition) såg vägarnas skick i Norrland som en ekonomisk tickande bomb.

Bara jag som inte tycker det känns hemtrevlig när man kaklar hela golvet i vardagsrummet?? Jag har jätte svårt för det, särskilt i den färgen och storleken då känns det mer som lager eller ngt.. Måste vara smidigt att städa med stora maskiner lixom :down::meh:

Annorlunda - Gillade trappan i vardagsrummet - dvs utformningen, men hela vardagsrummet ger mig en känsla av att vara en "lobby" genomgångsrum när det är så avlångt och högt i tak.
Men är det inte en upplogad åker (med traktor) precis utanför: "Stort härlig fönsterparti"?:confused: :eek::yuck:
Huset är lite speciellt för det ritades och byggdes för en konstnär, en av våra allra skickligaste skildrare av det skånska landskapet, Karl Lundborg. "Lobbyn" fungerade som ateljé därför det stora fönstret åt norr, man vill ha mycket ljus men man kan inte måla i direkt soljus för färgerna ändras så fönster åt väster går inte.

Ett fantastiskt litet hus, jag hade gärna ägt det om läget och övrigt passat. Åker utanför är det här på de flesta ställen, som en skåning sa "bara himmel och blandsäd" vilket var den finaste vy han kunde tänka sig.

Huset är lite speciellt för det ritades och byggdes för en konstnär, en av våra allra skickligaste skildrare av det skånska landskapet, Karl Lundborg. "Lobbyn" fungerade som ateljé därför det stora fönstret åt norr, man vill ha mycket ljus men man kan inte måla i direkt soljus för färgerna ändras så fönster åt väster går inte.

Ett fantastiskt litet hus, jag hade gärna ägt det om läget och övrigt passat. Åker utanför är det här på de flesta ställen, som en skåning sa "bara himmel och blandsäd" vilket var den finaste vy han kunde tänka sig.
Och plötsligt blev huset fint!

(Jag gillar praktiska saker)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 097
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 866
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama