Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
10002617.jpg

Jag blir lite fnissig när man ser att en liten listbit saknas på toalettbilden från övervåningen. ;) Men om man tänker bort alla möbler skulle det där kunna bli ett helt underbart hus!

Tänk dig att gå på visningen om säljarna är närvarande och påpeka detta om listen. Jag kan se framför mig hur de briserar av skam: HUR har de kunnat missa det?!

Är ni redo? Det är inte stylat - dom har bott såhär. Ägaren har en inredningsaffär. Gissa stilen?
http://objekt.fastighetsbyran.se/?objektGID=OBJ5220_1323508300&source=hemnet#images
Ett till! Alltså, både det här huset och det andra är ju båda mycket vackra men för... perfekta. Det blir så platt och opersonligt.

Jag måste citera Ellen Key:
"Ett rum får en själ först när en människa där röjer sin själ."

Det är precis så det är, tycker jag.

Åh Ellen Key. Jag har velat se hennes hus sen jag läste om det för många år sedan och nu i sommar ska vi åka dit.

Åh Ellen Key. Jag har velat se hennes hus sen jag läste om det för många år sedan och nu i sommar ska vi åka dit.
Du kommer inte att bli besviken, vågar jag nästan lova. Bara läget är helt fantastiskt. Själva huset är dock mindre än vad jag hade förväntat mig. Gå ut på den lilla balkongen vid hennes skrivbord om du har möjlighet. Kolla också på alla roliga "skyltar" i köket. Du kommer också att se något som Astrid Lindgren har använt sig av, i hallen om jag inte minns fel. Hoppas ni får en bra guide som verkligen kan berätta om hennes liv och gärning.

Det är märkligt att hon är såpass "okänd" i Sverige när hon är så uppmärksammad och hyllad utomlands.

Tyckte att huset var trevligt. Däremot blir jag helt kollrig på alla knepiga närbilder på detaljer, som t.ex. på kakel och kliniker och på gasspisen... :crazy:

Ja, det känns lite meningslöst att fota väggar och golv. Det räcker gott och väl med de andra bilderna på rummen. Bilden på grinden var också ganska tråkig. Det är inte ens en extra fin grind, bara en ganska tråkig trägrind.

I grunden är ju själva huset vackert och om den tilltänkte köparen kan se förbi och bortom prålet, så är det nog inte svårt att få till det inuti.

Grejen är väl att säljarna vill ha betalt för allt jobb de lagt ner.

Det är vidrigt svårt att slipa bort modern färg från trägolv. Vidrigt. :yuck: Vitmålade golv har fått mig att avstå från köp vid mer än ett tillfälle.

Det är vidrigt svårt att slipa bort modern färg från trägolv. Vidrigt. :yuck: Vitmålade golv har fått mig att avstå från köp vid mer än ett tillfälle.
Har aldrig provat men det kan jag tro att det är. I huset jag bor i nu är det vitmålat trägolv i köket och det är så opraktiskt dessutom. Varenda liten smula syns. Även om jag inte gör det (städar alltså), så är det ytterligare ett skäl att avstå från vita trägolv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama