Spånfråga!!

Mysaan

Trådstartare
Finns det någon som vet om man kan använda spån från tex en möbelfabrik??? Spånet är ju dammigt då eller??? Min häst står nu på "stora" spån vilket då borde vara hyvelspån. Läste ett inlägg om sågspån men det måste damma som sjutton ju. :confused: Är det likadant spån då som om jag stod och sågade här hemma eller???

Vill jättegärna få ett svar så jag blir klok på detta. det blir ju liksom billigare för mig då förmodligen. :)

Sv: Spånfråga!!

Ja, det blir samma sorts spån som om du stod och sågade hemma.
Å dessa spån dammmar nått fruktansvärt!! De är så pass små och lätta att de blir ungefär som dammkorn, kommer in överrallt, och så är de vassa = inte så särskilt bra för djur. I allafall är det så jag upplever dem när jag är inärheten av sådant spån.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 105
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag jobbade med att stärka min självmedkänsla så var det vissa saker som fick mig att titta tillbaks på min barndom. Annars har jag...
Svar
12
· Visningar
2 299
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ För några veckor sedan upptäckte jag en förhårdnad i mitt ena bröst. Den är avlång, kanske 1x3cm, strax under bröstvårtan typ, som ett...
2
Svar
26
· Visningar
10 859
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar