Spån i spilta???

S

Sissan

Jag läser överallt här om att alla har si och så mycket spån åt sina hästar men iår har jag mina på spilta för första gången och har nu min ena häst på mycket spån och den andra med mycket spån uppefter spiltväggarna och bakom sig men inget i mitten där hon står...:mad: Nu är det ju alltså inte så att det är jag som krafsar dit spånet utan det är ju hon såklart... Men finns det nåt sätt att få henne att behålla spånet att ligga på? Kan tillägga att de har trägolv under spånet så det är ju iaf inte kall, hård cement..:crazy:

Sv: Spån i spilta???

Har samma "problem" med min spilthäst, som också står på trägolv. Hoppas att hon lär sig att vara rädd om underlaget så småningom. Det enda är väl att lägga in mycket och sätt gärna en bräda längst bak så inte spånet krafsas iväg så långt.

lägg in MER spån, sätt en planka dit bak... gräv inte så mycket i spånet utan låt de pli packat...

Jamen hon är en skithäst med:eek: så hon skiter absolut mitt i spiltan och trampar sen ut det allt hon kan. Så det går ju inte att låta bli att röra om där dagligen och bräda finns o mycket spån...på kvällen när hon kommer in..:crazy:
Är nog inte så mycket annat att göra än att acceptera att hon vill ha det så kanske...

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 631
Senast: majha
·
Övr. Hund Jag och min hund är dagligen i stallet där jag har min häst. Jag har alltid hunden kopplad eller i min box. Det finns andra som också...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
16 163
Senast: zackoboy
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 881
Senast: Lavinia
·
Ridning ...för att nå våra mål?? Hästen är inte i så jättebra kondition och styrka ännu pga konvalescens i somras. Han har varit igång riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama