L

Limen

Jag fattar inte värdet för avsändaren av spam? Det har börjat komma hur mycket spam som helst på min mail. Mest porr och konstiga försök att lura av mig mina pengar. Läser sällan dessa mail eftersom det oftast syns väldigt tydligt att det är spam.

Har sett att det även postas en massa sexlänkar på vanliga forum. Vad är "vinsten" med det? Hamnar man på någon svindyr betalsite om man skulle vara så dum att man klickar på dessa länkar?

Sv: Spam

de skickar ut miljontals spam, om så bara 10 pers eller 1000 pers går på detta så har de fått in pengar för att fortsätta.
jag fattar inte heller, då jag inte kan förstå vilka som går på detta, men man hör ju om sådana dagligen.

Dom försöker nog reta gallfeber på oss internetanvändare. Jag satt och funderade på varför man vill skapa virus. Jag menar, skickar jag ut ett virus till hela världen vinner ju inte jag någonting på det. Människor som gör sånt måste må bra av att förstöra för andra och komma på nya sätt att bemästra olika brandväggar och virusprogram.

virus, läste i computer sweden (tror jag) att 'de' misstänker att många viruss numera skapas av antivirusföretagen för att 'förekomma' 'the bad guys'.
andra hävdar att det är för att de skall få sälja mer virusprogram....

"Bra" virus skapas oftast för att någon vill testa om de kan/om det går. De brukar vara helt ofarliga (ingen payload) och enbart gå ut på att testa en viss teknik. Är det tillräckligt effektivt (snabbt, bra spridning och litet) dyker det senare upp modifierade (av andra än ursprungsskaparen) versioner som även är skadliga.

Sen är det nog maskar ni tänker på, finns knappt några "riktiga" datorvirus kvar. Båda är i alla fall fascinerande små program, och något som jag har ett specialintresse av.

När det gäller spam skickas mycket ut av datorer som oveteligen blivit "infekterade", och därmed slipper skaparna av mailen betala så mycket för att få stor spridning på det. Sen är det tyvärr så att det fungerar; finns de som blir lurade.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
681
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
IT & mobiler Jag har under de senaste dagarna fått bl.a. prenumerationer som jag aldrig har anmält mitt intresse till. Min första tanke gick till en...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Blimblom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Guldfasanerna