Soya vs. Krafft proteintillskott

G

Geshira

Vad på Granngården idag och tänkte köpa soyamjöl (kommer ihåg att man kunde handla sådant på lösvikt för några år sedan) men de hade ingen soya alls utan rekommenderade Kraffts proteintillskott.
Tyckte att det var dyrt, 390 kr för 30 kg.

Vad säger ni? Är Kraffts tillskott prisvärt? Vad kostar soya idag - det kanske ligger nästan på samma kilopris?

Finns det någon för- eller nackdel med att välja det ena före det andra fodermedlet för att få en högre proteinandel?
 
Sv: Soya vs. Krafft proteintillskott

Gjorde samma upptäckt som dig idag! Krafft protein var gräsligt dyrt, fast hos oss kostade det dock BARA 360 kr.

Kan inte tänka mig att det är lika dyrt med soja. Tycker en sådan säck räcker väldigt länge iallafall...
Jag fodrar hellre med soja, men det kan ju bli problem om man behöver ge mer än vad som är ok (dvs. 100 gr/100kg häst).
 
Sv: Soya vs. Krafft proteintillskott

Soja ligger på ca 4,50 kr/kg, alltså mindre än hälften mot KP.
 
Sv: Soya vs. Krafft proteintillskott

Jag kör på Soya ist för Krafftprotein just för att det är så mkt billigare. En säck kostar här 180.-
 
Sv: Soya vs. Krafft proteintillskott

Jag fodrar med sojaskrå. Kommer inte ihåg priset, men betydligt billigare och drygare än Krafft Protein. :rofl:
 
Sv: Soya vs. Krafft proteintillskott

Geshira skrev:
Vad på Granngården idag och tänkte köpa soyamjöl (kommer ihåg att man kunde handla sådant på lösvikt för några år sedan) men de hade ingen soya alls utan rekommenderade Kraffts proteintillskott.
Tyckte att det var dyrt, 390 kr för 30 kg.

Vad säger ni? Är Kraffts tillskott prisvärt? Vad kostar soya idag - det kanske ligger nästan på samma kilopris?

Finns det någon för- eller nackdel med att välja det ena före det andra fodermedlet för att få en högre proteinandel?

Åk in till Uppsala eller ta det när du är i stan, där finns det soja att köpa på granngården. Mycket billigare, fyller ju samma funktion.

Eller så ber du dom ta hem det!
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

L
Foder & Strö Nu är det så att jag bor på åland och här kostar 30 kg krafft grund 27 euro, dyrt enligt mig då det lite slarvigt omräknat blir 260 kr...
Svar
9
· Visningar
995
Senast: Sweet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp