sova själv/vagn/whatever

Sv: sova själv/vagn/whatever

Äldsta dotter här hemma vägrade somna om hon inte fick ligga på mage. Visste att det inte var bra men köpte andningslarm och lät henne ligga på mage för orkade inte med allt skrik då jag var ensamstående och flickan var tvungen att sova så när hon låg på mage var hon nöjd och sov bättre.

Nykomlingen i familjen vill bara ligga på rygg eller på sidan så det är bra.

Sv: sova själv/vagn/whatever

*KL*
JAg tror jag resignerar. Tack för alla tips, men det är nog bara att acceptera att hon är en gnällbebis. Mage har testats under uppsikt - funkar inte. Har höjt huvudänden i vagnen - funkar inte. Sover på sida i sängen - funkar ibland med tutten i mun, ibland inte.

Inatt gick jag 3 timmar med henne innan jag gav upp och sparkade upp sambon. Han gick i en timme till.

Hon har idag också illvrålat i bilen och varit vaken halva dagen och gnällt innan hon däckade i bärselen. Ibland sover hon inte i den heller - om man inte går ut och ibland inte ens ute.

Vi trodde ett tag på kolik, men med ordentligt med magdroppar och lite koll på vad jag äter så lugnade det ner sig.

Jag får bara se tiden an, prova vagnen ibland, men hon vrålar gärna innan hon ens kommit ner. Nån enstaka gång kan man lägga ner henne, men det är inte ofta.

Dårhus är bara förnamnet på våra dagar, men det är tur att ungarna är goa ändå. Jag ser fram emot 2014 och hoppas att det lugnat ner sig då, för det var väl så lång tid det tog med sonen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: Bufera
·
Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 693
Senast: Hazel
·
Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 979
Senast: LiZH
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 176
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar