Sova på mage?

Mirtai

Trådstartare
Nu är Axel 5 månader och 1 vecka och har börjat vända från rygg till mage. Har märkt att han gärna vill vända sig till magläge och somna så. Jag har vänt honom tillbaka till rygg när han somnat men är lite orolig att han ska vända sig på natten.

Att jag ska ta bort kudden har jag förstått men ska jag låta honom sova på mage? Har läst att den största risken för psd är borta när de börjar kunna vända sig men är ju ändå orolig!
 
Vi plockade bort kudden när J började vända sig och sedan har han fått sova som han behagar. Bvc-sköterskan uttryckte det lite fint med "vill dom sova på mage så sover dom på mage. Tänker inte vi vara vakna om nätterna så kan vi inte hindra dom".
 
Rasmus sov på mage redan innan han började vända sig, han hade kolik och på mage var det enda sättet han kunde sova på. Så när han började kunna vända sig sedan, fortsatte han bara sova på magen. Första tiden var alltid en av oss vakna på natten kan tilläggas :p
 
Ja, när de har börjat vända på sig kan man inte göra så mycket åt saken om man inte vill ha sömnlösa nätter. Skaffa andningslarm om du är orolig.

Min bebis rullar runt ganska friskt så det är lönlöst att försöka hålla henne på rygg.
 
Tack för era svar :)

Det får bli utan kudde och magsovande om han vill. Som tur är brukar han inte vända sig under natten än så länge. Undantaget är på morgnarna när han liksom rullar in i min säng (hans står intill min) och börjar jollra :love:
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 111
Senast: IngelaH
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 209
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 604
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Vår dotter är 6 månader gammal nu och sover i spjälsäng i samma rum som vi. Just nu är vi hos mina svärföräldrar och vi planerar att ha...
2
Svar
31
· Visningar
4 503
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp