Sova med öppet fönster

Skulle inte ha något fönster öppet på bottenplan utan en bra spärr. Dock beror det ju även på vart du bor. Men rent generellt skulle jag säga nej till att ha det själv.
 
Jag är på väg att flytta in i en lägenhet på markplan. Jag var där och fixade lite igår och märkte att det blir varmt när solen ligger på 🥵.
Ni som bor på markplan vågar ni ha fönstret öppet i sovrummet på nätterna?
Känner mig tveksam för tänk om någon sliter upp fönstret när jag sover :nailbiting:

Jag sover med fönstret öppet, bott i lägenheten i 7 år, inga problem!
Men kan tänka mig att det beror lite på vars man bor också 😅
 
Jag hade varit helt lugn med det i de allra flesta miljöer, men ändå lite beroende på hur det brukar vara närmast utanför.

Jag tycker det är sällan man hör talas om att galningar (eller andra) tar sig in genom fönster vare sig man sover eller ej. Är galningen starkt motiverad, så är det ju ganska lätt att slå sönder fönster ändå om de är stängda.
 
Jag tror inte på nojighet. I mitt tycke leder det till mer skada än nytta. Värme i sovrummet är dessutom något av det absolut värsta jag vet.
Jag hade således haft öppet.
 
Jag hade öppet nattetid i vardagsrummet, ett vädringsfönster. Jag har katt och det fönstret låg ut mot den innätade uteplatsen. Var lite nojig första nätterna varje år, sen gick det över. Väldigt lugnt område i lugn kommun, men visst var det inbrott då och då. Min uteplats låg ut mot parkeringen, så full insyn vilket jag hoppas avskräckt lite. Var lite inne på att sätta ett egenkomponerat larm, bara sånt där som tjuter när man drar isär. Men jag hade troligen utlöst det själv, så dumpade den tanken.
 
Jag sover med öppet fönster men det beror på att jag bor där jag gör samt har 50 kg hund i sovrummet som definitivt skulle säga till om någon försökte ta sig in genom fönstret :grin:.
Skulle jag bott på bottenvåningen någonstans mer osäkert och utan hund så skulle jag inte ha fönstret öppet mer än någon sorts vädringsfönster. Jag är inte det minsta nojig men just nu både sprängs det i portar, skjuts och slängs in handgranater hos folk där det lika ofta är fel lägenheter som utsätts som andra kriminella så ett vanligt inbrott eller överfall är knappast någonting att bli förvånad över...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 192
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 524
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Jag har bott högt upp hela mitt vuxna liv. Portkod, högt upp, säkerhetsdörr. Jag har därmed alltid känt mig väldigt trygg hemma. I...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 437
Senast: BernT
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 824
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp