Jag har Landräddningen. Där lägger man till en eller flera Följare (som också måste ladda ner appen och registrera sig), sedan klickar man på "Följ mig" när man ger sig ut på ridtur, Följaren får då en avisering i sin telefon så hen vet att man vill att hen ska hålla lite koll. Personen kan gå in och titta lite då och då och konstatera att man fortfarande rör på sig och troligen är ok, eller bara gå in och titta om hästen plötsligt kommer inspringandes på gården själv, för att då se var man är och komma och hjälpa. Finns även en "Hjälp mig" knapp som man kan trycka på om man skadat sig, men fortfarande är vid medvetande.
 
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/v...g5s_4QW49WhZbsSw2SfN5JGh-XFjxG_wkx1Q_CVUxmFFQ

Tips på app som anger koordinater om någon olycka händer på uteritten.
Någon annan som använder den eller en bättre app som passar ryttare bättre?
Om man vill hitta sin kompis som snurrat bort sig i skogen eller ramlat av, kanske man inte behöver hjälp utifrån, bara hitta personen.
Måste inte den som ska hittas självmant aktivera appen? funkar ju om personen är vid medvetande. När jag var och vandrade i ett för mig okänt område så tog jag fram Google Maps ibland för att orientera mig.

Användningen är väl begränsad till skadad men vid medvetande då det kan vara svårt för räddningstjänsten att hitta personen annars.
 
Jag har Landräddningen. Där lägger man till en eller flera Följare (som också måste ladda ner appen och registrera sig), sedan klickar man på "Följ mig" när man ger sig ut på ridtur, Följaren får då en avisering i sin telefon så hen vet att man vill att hen ska hålla lite koll. Personen kan gå in och titta lite då och då och konstatera att man fortfarande rör på sig och troligen är ok, eller bara gå in och titta om hästen plötsligt kommer inspringandes på gården själv, för att då se var man är och komma och hjälpa. Finns även en "Hjälp mig" knapp som man kan trycka på om man skadat sig, men fortfarande är vid medvetande.

Åh, tack för tips! Jag har sedan jag flög av med buller och bång när jag red ensam i skogen letat efter en bra app. Detta låter som det mest lovande jag hört om hittills!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
740
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 484
Senast: Bison
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 121
Senast: tanten
·
Äldre Den här tråden vet jag inte var den bör ligga? Men finns det ngn bra app där man mer detaljerat än Google Maps ser var man är i skogen...
Svar
3
· Visningar
684
Senast: avslutat medlemskap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp