Nu har man tydligen kommit fram till att skådespelaren Gene Hackmans fru (vars död alltså varit ett mysterium i några dagar) dog i sviterna av en hantavirusinfektion. Jag rör säkert ihop det här så rätta mig gärna, men det är alltså en nordamerikansk variant av det som vi Sverige kallar sorkfeber ...? Om jag förstår saken rätt finns inte just den nordamerikanska varianten här, men man verkar ju kunna bli nog så dålig av den variant som finns i Sverige.
Jag ska erkänna att jag haft mycket lite respekt för sorkfeber, trots att jag dagligen rör mig i miljöer där det finns möss, sorkar och råttor. Det är jag väl knappast ensam om här på forumet. Är det här något som ni tänker på i vardagen? Är ni noga med att följa de råd som finns kring handskar, städning, munskydd och annat?
Är det nån som haft sorkfeber? Hur kändes det?
Jag ska erkänna att jag haft mycket lite respekt för sorkfeber, trots att jag dagligen rör mig i miljöer där det finns möss, sorkar och råttor. Det är jag väl knappast ensam om här på forumet. Är det här något som ni tänker på i vardagen? Är ni noga med att följa de råd som finns kring handskar, städning, munskydd och annat?
Är det nån som haft sorkfeber? Hur kändes det?