W

werah

Något fruktansvärt har hänt idag....

Skulle lägga i en tvätt, öppnar luckan ........därinne ligger vår fina goa snälla siameskatt....ihjälkvävd......

Hur kommer man över detta.....

Vem av barnen har stängt luckan.....

Fy, vilken dag.........

Sv: Sorg....

Nu vet barnen om det. Här är ett herrans väsen och tandagnissel.

Letar nu ny katt med ljus och lykta. Läser kattannonser högt och lågt......hur nu en ny katt ska kunna ersätta vår fina goa Berit. Världens enklaste katt. Fyyyyy så onödigt dumt och tråkigt!!!

Stackars barnen också...:cry:

Stackars barnen?:confused:

Det barn som stängde in katten tycker jag inte ett dugg synd om. Det är ju knappast av misstag man stänger in en katt i en tvättmaskin.:crazy:

Min systerson öppnade vår fågelbur när de hade ungar, fast han visste att han inte fick. Fåglarna flög ut och kom inte tillbaka, och ungarna svalt ihjäl utan sina föräldrar. Jag tyckte inte ett dugg synd om honom, fast han tyckte det var hemskt med de små fågelbarnen som dog.

Men fy fan... :cry:
Har du pratat med barnen?
En sådan där sak MÅSTE komma fram, för annars kommer barnet lida stora samvetskval eller så är det någon i avsaknad av empati och det kan bli värre längre fram...ev. med nästa katt. :mad:

En katt kan gå in och lägga sig för att det är varmt och mjukt och det är nog inte alla som tittar efter om det ligger någon i tvättmaskinen innan man stänger den eller bara råkar slå igen den när man går förbi.

Har en bekant som hade stoppat i tvätt i torktumlaren och sedan svarade i telefonen. Kom tillbaka, slog igen locket och startade. Hittade sedan katten död däri.

Om det är så och man inte misstänker att man har ett sadist barn så tycker jag att man ska prata om det så att de förstår att olyckor kan hända och att det är tragiskt, men inte någons fel.

men gud vad folk är fördömmande. Små barn kan inte lägga ihop allt sånt här, de högre funktionerna är inte utvecklade förän vid cirka tolv års ålder. Har svårt att tro att de vet att det är lufttätt där inne och kunde räkna ut att katten skulle dö.

Mina sympatier till TS, en tragisk olycka

Det är en smal gång in i tvättstugan. Jag brukar slå igen luckan med foten om den står uppe......Nu när jag sansat mig så inser jag att det kan vara jag själv som gjort det. Min treåring stoppar in kläder och blöjor mm i maskinen och jag har sett förrut att hon lagt sig där för att få gotta sig ifred.
Ska till Göteborg i morgon och hämta en norsk skogskattunge. Den ersätter inte Berit, men den lindrar i sorgen.....

Tack för alla värmande ord!!!!:bow:

men gud vad folk är fördömmande. Små barn kan inte lägga ihop allt sånt här, de högre funktionerna är inte utvecklade förän vid cirka tolv års ålder. Har svårt att tro att de vet att det är lufttätt där inne och kunde räkna ut att katten skulle dö.

Mina sympatier till TS, en tragisk olycka

Som sagt; om ungen inte vet (funderade på) vad den gjorde så kommer den ju lida väldiga samvetskval nu i efterhand.
Om den var medveten om vad den gjorde är det ju värre.

Men tydligen kan det ju lika gärna vara TS som gjorde det..

Fy vad hemskt! Sänder en tanke till Berit och hoppas att lille Norrbaggen kan hjälpa er att gå vidare i sorgen och att både du och barnen tar er igenom det bra! Tröstkramar!

Men stackars liten!

Brukar inte siameser vara högljudda ? hörde ni inget? elelr var ni inte hemma kanske...

Byt inte ut en siames mot en norsk?? ta en ny siames istället !!! :love:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV