Sv: Sorg....

Nu är den nya lilla familjemedlemmen hemkommen!! Men en Norsk skogskatt tror jag då inte att det är.... Men det spelar ingen roll för hov är ljuvlig till sättet! Helt hemmastadd med hund och ungar efter 3 minuter!!:banana: http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/07430000-07439999/640x480/7433028.jpg

Beklagar sorgen.

Jag kan garantera dig att det där inte är en norsk skogkatt... Men söt var hon och som sagt huvudsaken är ju att hon är trevlig! (Bara ni inte betalade för en norsk skogkatt...)

En katt kan gå in och lägga sig för att det är varmt och mjukt och det är nog inte alla som tittar efter om det ligger någon i tvättmaskinen innan man stänger den eller bara råkar slå igen den när man går förbi.

Ja, det kan den. Och har man ett djur får man vänja sig vid att titta efter först!

werah: Jag beklagar sorgen efter din katt :(, och jag hoppas att den nya katten kan hjälpa till att fylla lite av tomrummet, men jag tycker att den tragiska händelsen blir förminskad här. Får jag fråga varför du hade så bråttom med att få hem en ny katt? För att trösta barnen?

humlanotrocadero: varför skulle det spela någon roll om ts köpte en ny siames eller en annan ras? Katten är väl lika död för det!

En katt kan gå in och lägga sig för att det är varmt och mjukt och det är nog inte alla som tittar efter om det ligger någon i tvättmaskinen innan man stänger den eller bara råkar slå igen den när man går förbi.

Har en bekant som hade stoppat i tvätt i torktumlaren och sedan svarade i telefonen. Kom tillbaka, slog igen locket och startade. Hittade sedan katten död däri.

Om det är så och man inte misstänker att man har ett sadist barn så tycker jag att man ska prata om det så att de förstår att olyckor kan hända och att det är tragiskt, men inte någons fel.

Jag tycker nog att det ingår i att vara djurägare att hålla koll på sånt. Det är inget ovanligt att katter lägger sig i tvättmaskinen, det tar inte många sekunder att kolla det innan man stänger luckan/sätter igång maskinen.

Stackars kisse :(

Håller dock med om att den nya med 100% säkerhet inte är en skogis, men den är ju jättesöt ändå.

Jag tyckte inte det fanns någon anledning att vänta med att skaffa ny katt av flera anledningar.
- Jag vill vara hemma kattens första tid, och jag är mammaledig tom maj.

- Vad är en stor bondgård utan katt?

- Vårt hus är från slutet 1800 tal. Gissa om vi har möss i huset.

- kattlåda, matskålar står på plats.

- Hunden har alltid sovit med katten på ryggen i hallen på nätterna. jag skulle tro att han skulle sörja.

- Vill ha katten inomhus en vecka så den lär känna inomhusmiljön först. Så här års står dörrarna oftast stängda.

Att skaffa ny katt så fort gör INTE att vi saknar Berit mindre!

Sedan, att detta kunde hända.....gissa om här är rusch och ibland på gränsen till kaos på morgonen då fyra ungar ska igång för dagen....Det är ibland omöjligt att ha 100% kontroll på varje vrå och ev. fara för katten i huset.....

Detta var ett allmänt svar och inte riktat till kisse.....tryckte på fel svarsknapp. Förlåt slarvet.

Senast ändrad av en moderator:

usch då!
Stackars dig och din familj :( och katten också!!!
*tröstkramar*

Skickar en massa tröstkramar till er alla :cry:

Hoppas ni får en trevlig skogis som gillar att barnen behandlar den som en dockbebis....
Det brukar få dom att glömma det hemska fortare... fast glömma är kanske fel ord... att "stoppa" det långt bak i hjärnan är väl kanske ett bättre uttryck... :crazy:

Vad hemskt... beklagar sorgen :(

Nya kattungen var i alla fall hemskt söt! :)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 158
Senast: Hoarfrost
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 977
Senast: Catsu
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 605
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV