Sonen får magknip

Mirre

Trådstartare
Våran bebis på tre veckor får ibland magknip när han äter.
Ibland är det helt omöjligt att få honom att rapa, vilket då ger hicka och magknip istället. Vi hade en MAM flaska men den verkade snarare förvärra det. Så vi bytte till en vanlig och tar pauser när han äter. Det hjälpte en del men inte helt.
Tips någon? Ibland rapar han direkt, ibland tar det en stund och ibland inte alls.

Sv: Sonen får magknip

Jag gav min som några få droppar citron. Jösses vilka dunderrapar han lyckades åstakomma då.. :)

Sempers magdroppar och browns nappflaska! (med rör i som låter luften komma in i botten av flaskan)

Har du testat lite massage? Vår son hade ibland ont av sin magknip och jag tyckte det blev bättre när jag masserade magen. Vi testade Minifom men tyckte varken det gjorde till eller från. Googla på spädbarnsmassage :idea:

hoppas att bvc ska dra igång en babymassagekurs, var tal om det

hoppas att bvc ska dra igång en babymassagekurs, var tal om det

Jag gick aldrig någon kurs utan frågade på bvc så visade vår bvc-sköterska lite snabbt och så tipsade hon om att kolla på nätet. 1177 har på deras hemsida bra beskrivning på hur man kan göra :)

Kan också rekommendera Dr Browns flaskor. Vi har haft det till alla barn och varit fantastiskt nöjda!

Jag håller med. Jag ammar inte mina tvillingar alls utan flaskmatar med dessa flaskor. Superbra!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 157
Senast: Fruentimber
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 974
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar