Son of a gun xx?

Status
Stängd för vidare inlägg.

SoffiProppi

Trådstartare
Är det någon här på buke som vet något om hingsten Son of a gun xx? Hittar inget på nätet... :angel: Snälla, vill gärna veta mankhöjd, meriter etc.. :confused:
 
Sv: Son of a gun xx?

Hej!

Börja med att kolla på denna länk http://www.allbreedpedigree.com/son+of+a+gun

Sen kan jag tillägga att jag red och tävlade ett ponnysto (1,47) efter honom på ridskolan för massa år sen. Hon var Son of a gun xx - Merrie Marshal (NF) och hade fått ett fullblods temp och NF envishet, lite småtokig ibland men i mina ögon fantasktis såklart ;) På ridskolan fanns även ytterligare ett sto efter honom och dessa 2 var ganska olika, den andra var betydligt lugnare ca 1,50 hög. Ytterligare hade de en helbror till den jag red och han tävlade på elitnivå, tror tom att han va med på NM för ponny nån gång... Sett ytterligare ett par efter honom och alla de har vart fina tävlingponnys, främst i hoppning.

OK, kanske inte så mkt info om just honom men lite om han avkommor iaf ;)
 
Sv: Son of a gun xx?

Son of a Gun, stod en hel del på Gotland. Där blev han pappa till fina korsningsponnyer. Många med mycket stor kapacitet, framförallt i hoppning. En del hade lite kämpigt humör. Han har en son som går i avel. En ponnyhingst, ZOY GUN (fullblod-russ). Han har en jättefin liten skimmel-son som hoppar 1.40. Top Gun (tror jag han heter). Han tävlade i Juli 07 på Visby Nationella hoppning.
En duktig fälttävlansponny. FAKIR, hade också Son of a Gun i stamtavlan. Jag det var lite jag grävde fram ur minnet.
 
Sv: Son of a gun xx?

Son of a Gun, stod en hel del på Gotland. Där blev han pappa till fina korsningsponnyer. Många med mycket stor kapacitet, framförallt i hoppning. En del hade lite kämpigt humör. Han har en son som går i avel. En ponnyhingst, ZOY GUN (fullblod-russ). Han har en jättefin liten skimmel-son som hoppar 1.40. Top Gun (tror jag han heter). Han tävlade i Juli 07 på Visby Nationella hoppning.
En duktig fälttävlansponny. FAKIR, hade också Son of a Gun i stamtavlan. Jag det var lite jag grävde fram ur minnet.

Lite andra bra ponnier från förr som hade Son Of a Gun i stammen var: Möingegårdens Napoleon som vunnit SM-guld och EM-guld i lag hoppning för ponnier. Dikkie Dunder som var framgångsrik i fälttävlan - har för mig att han vann NM bland annat.

Har för mig att Son of a Gun var känd för att lämna skarpa avkommor och de krävde sin ryttare. Hade själv ett sto efter honom på foder (förstahäst) men klarade inte av henne så vi var tvungna att lämna tillbaka henne till ägaren.
 
Sv: Son of a gun xx?

På ridskolan jag red på för massa år sen hade vi också en ponny e: Son of a Gun xx. Korsning med connemara tror jag om jag inte minns fel. Hon var duktig, hoppade bra men var rätt kinkig att hantera. Men det kan ju förstås ha berott minst lika mycket på hur hon var uppfostrad o.s.v..
 
Sv: Son of a gun xx?

Top Gun är en liten skimmel valack född 1989, endast 153 cm i mankhöjden, Flugskimmel. Tävlas av Alexandra Björklund. Ortoligt många vinster i 1,30 och 1,40 cm hoppning. Vinner oxå många tidshoppningar då han är väldigt snabb. Vann bl.a. Juniorernas kval.final i Globen 06, och var med i Maskerradhoppningen i Globen.

Har själv varit hemma i Top Guns´s stall. Såg honom i hagen. Mkt snygg häst.
Top Gun kommer från Gotland ^^
 
Sv: Son of a gun xx?

Son of a Gun (ex Emir) föddes 1965 och var mörkbrun med stjärn, snopp och vit höger framfot.

Han gjorde 31 starter på galoppen med 9 segrar, 7 andraplaceringar och 4 tredjeplaceringar som resultat. 54 190:-. han segrade bl a i tvååringarnas Vasaholmslöp och har segrar i både slät- och hinderlopp.

Han hade härstamningen Moderne - Hyperbole vilket även Nicke, det första svenskfödda fullblodet med över 1 miljon i prispengar, och Rick xx som gick svår fälttävlan och öven var godkänd för halvblodsaveln ett år innan han dog.
Moderne är även morfar till Butterfly Flip och han har många ätlingar med goda hoppanlag.
 
Sv: Son of a gun xx?

Top Gun var en av mina små favoriter ute på banorna:d, tillsammans med en annan Son of a Gun avkomma,Det bruna C-ponny Melissa som med många ryttare stred högt upp i klasserna under många år. Hennes möderne var Dorina-Pontus, och hon var född hos Axe´ns i Lärbo. Någon här som vett vad hennes möderne hade för rastillhörighet/er?

Vet att Melissa tyvärr inte blev dräktig på "ålderns höst" trots många försök:(
 
Sv: Son of a gun xx?

Hennes möderne var Dorina-Pontus, och hon var född hos Axe´ns i Lärbo. Någon här som vett vad hennes möderne hade för rastillhörighet/er?
Det fanns en russhingst som hette Pontus och det skulle kunna vara han. Son of a Gun stod på Gotland och användes en del på russton. Jag har sett flera sådana korsningar som gick på en ridskola i Grästorp.
 
Sv: Son of a gun xx?

Sun Girl RP 1017, Zecilia Gun RP 1025, Lilla Hjärtat RP 1026 är några exempel på ridponnyston med Son of a Gun till far. Det finns säkert fler!
 
Sv: Son of a gun xx?

Lite andra bra ponnier från förr som hade Son Of a Gun i stammen var: Möingegårdens Napoleon som vunnit SM-guld och EM-guld i lag hoppning för ponnier. Dikkie Dunder som var framgångsrik i fälttävlan - har för mig att han vann NM bland annat.

Har för mig att Son of a Gun var känd för att lämna skarpa avkommor och de krävde sin ryttare. Hade själv ett sto efter honom på foder (förstahäst) men klarade inte av henne så vi var tvungna att lämna tillbaka henne till ägaren.

Dikki Dunder vann väl tom EM?? Sedan fanns ju också Peter Pan som också var framgångsrik i ponnyfälttävlan
 
Sv: Son of a gun xx?

Son of a Gun ledde, eller var 2:a, statistiken över den som lämnade bäst ponnyer i flera år. Napoleon är en av hans många fina avkommor. En annan var Sputnik, med russmor, som vann sm i galopp sex (6!) gånger och var 2:a en gång. Han ägdes tidigare av Ylva Lovén Swärd.
 
Sv: Son of a gun xx?

Min dotter hade en helt underbar D-ponny e Son of a Gun som hette Little Gun.Han hade tävlat upp till SM när vi köpte honom som läromästare och en bättre ponny får man leta efter:love:
 
Sv: Son of a gun xx?

En duktig fälttävlansponny. FAKIR, hade också Son of a Gun i stamtavlan. Jag det var lite jag grävde fram ur minnet.

Fakir har inte Son of a Gun xx i stamtavlan, han är efter Gimmic-Ali Pru ox-Blagdon Emperor.

Däremot fanns det en fin fälttävlanshäst som heter Dynamite, ue Iran.
Han hoppade 10-10 på kvaliteten och gick sedan svår klass fälttävlan. Kanske även gick något JR/YR-mästerskap också med uppfödarens äldsta dotter, det har jag inte koll på.

C-ponnyn Pinoccio vann SM i fälttävlan och hoppade även 140cm i en uppvisningshoppning på J(?)EM i Bunge på 90-talet.

Son of a Gun xx är ganska eftertraktat blod att avla vidare på på Gotland. Det finns ännu några ston med honom som far som är i avel.
För mig representerar han ett blod med mycket kapacitet och vinnarskalle men samtidigt en stor känslighet och jag tror ibland att avkommor kan uppfattas som svåra pga det.
Jag hade gärna haft ett sto efter honom i aveln!
 
Sv: Son of a gun xx?

Jag ägde ett ponny sto efter Son of a gun som hette Amona.
Vi hade riktigt bra framgång i dressyr. Bland annat DM mästare i Stockholm 1988. Dm 4:a i hoppning -87. Helt otrolig ponny. Hon var pappa upp i dagen fast skimmel. :love:
Jag vet att Enskede ridskola också har haft en ponny efter Son of a gun. Namnet på den kommer jag inte ihåg.
 
Sv: Son of a gun xx?

Jag hade en ponny som hade Son of a gun till farfar. En svettfux ponny som heter Molly som hade Sweet Go go till pappa och som jag tror hade Son of a gun till farfar.
Molly döptes senare om (tror jag) till Sweet Atlanta. Tävlade nog framgångsrikt med sin nya ägare. Hon var väldigt fin och hade super temperament. Ingen som vet något om henne???
hon hade saml bläs, tre vita fötter(tror jag), född 1990. Hon skulle varit 20 år idag. Helt underbar ponny som liknade ett fullblod i ponny format.:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 868
Senast: Butros
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: Ketrawzc
·
Hundavel & Ras Jag har redan börjat kolla på hund nr 2s ras fastän det är LÅNGT fram i tiden och jag vet inte ens om jag kommer vilja ha ytterligare en...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 197
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp