Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lägger till att om ni är musikintresserade så är det Storsjöyran sista veckan i juli, i Östersund. Brukar vara härlig stämning, mysigt att sitta i hamnen (stråket) och ta en öl. Vet inte vad det är för artister i år men missa för allt i världen inte presidentens talFjällen är fantastiska även på sommaren, om jag skulle välja något att besöka där så hade jag satsat på att gå från Storulvån (dit ni kan köra bil) och upp till Blåhammarn. Äta den fantastiskt goda middagen som serveras där (måste förbokas!), dricka gott, sitta i bastun med utsikt över fjällen och övernatta i något av rummen innan ni vandrar tillbaka nästa dag. Går ni i tid på morgonen kommer ni möta en massa renar
På väg till eller från fjällen kan ni stanna på Åre chokladfabrik och köpa godis
Vi ska tillbringa sommarens semester på Öland samt tänkte ta del av glasriket på vägen dit. Jag tar hemskt gärna emot tips på sevärdheter och fina platser i området! Vad finns att se på sydöstra Öland? Är Kalmar värt en heldag eller ska vi satsa mer tid på ön alternativt glasriket?
Karfitsa gav bra tips. Även Ölands södra udde brukar vara välbesökt, fyren långe Jan och så är området rikligt besök av flyttfåglar så det finns en massa fågeljox också.@Amk Kalmar slott och även muséet med utställningar om bl a regalskeppet Kronan är definitivt värt ett besök. Största sevärdheten på sydöstra Öland är väl Eketorp: http://www.eketorp.se/. F ö är det häftigt att traska omkring på Alvaret - liknar inget annat!
Oh det lät ju jättemysigt! Bra mat gillar vi ju bådaJulita gård vid Hjälmaren. Hela herrgården är ett museum som drivs av Nordiska museet + att det finns en fantastisk trädgård med genartdatabank av äpple, humle och pion. Julita värdshus drivs av Tommy Myllymäki och är verkligen värt ett besök!
Kombinera med blekinge också säger jag. Tjärö är en riktig pärla, och Eriksberg, båda har riktigt bra mat i underbar miljö. Om man vill ha mer stad så är även Karlskrona underbart.Sydöstra Småland med glasriket kombinerat med Öland. Borgholms slottsruin har flera konserter i sommar.
Då kanske vi kan vinka åt varandra ^^Medeltidsveckan i Visby Det är min semester varje år. Helt fantastisk stämning och det finns något att hitta på varje dag. Men oftast räcker det med att strosa runt i Visby i en vecka.
Vi ska tillbringa sommarens semester på Öland samt tänkte ta del av glasriket på vägen dit. Jag tar hemskt gärna emot tips på sevärdheter och fina platser i området! Vad finns att se på sydöstra Öland? Är Kalmar värt en heldag eller ska vi satsa mer tid på ön alternativt glasriket?
Jag och sambon tänkte spara utlandsresan till i vinter istället för nu under sommarsemestern, och tänkte istället köra nån roadtrip i Sverige. Jag tänker det måste finnas massor med charmiga, mysiga, roliga ställen i Sverige som man inte sett! Jag hängde en del i Halland när jag var mindre och min mamma bor i Skåne så inte där i första hand, Sambons familj har också en sommarstuga i Ö-vik så inte där heller i första hand.
Vad har ni för smultronställen som ni skulle rekommendera oss att se? Det kan spänna över flera delar då vi har en vecka på oss.
Extra plus om det finns någon rolig aktivitet att ägna sig åt så man har ett "mål" som en konsert, fysisk aktivitet, gruppaktivitet osv.
Beträffande Dalarna så är det ett lååångt landskap.Siljan kanske? Mora, Tällberg, Rättvik är supermysigt på sommaren. Där finns också Dalhalla där man kan gå på fantastiska konserter!
Annars är ju västkusten härligt. Halmstad, Smögen, Strömstad.
Ullared
Mitt favorit glasbruk är Bergdala
Undvik Rv70 i möjligaste mån.Beträffande Dalarna så är det ett lååångt landskap.
Starta i söder och besök kulturminnen och bruksmiljö, och ändlöst vacker natur. Jobba er uppåt ända upp i fjällvärlden. Hela Sverige i miniatyr.