Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag hade tänkt att åka på en
sommarpremiering med mitt ettåriga sto i sommar.
Vart kan man hitta info om vart och när dom är?
Vad bedömmer dom förrutom exteriören?
Någon som kan berätta lite om hur det går till osv?
Tack!
Titta in på www.svehast.se och klicka på "sommarpremiering" så hittar du premieringsplatser i närheten.
Det är inget annat än exteriören som bedöms på en ettåring. Hästen visas i skritt och trav i höger varv. Du ställer upp hästen med manfria sidan mot domaren och hästen står öppen mot domaren. Du gör din häst en tjänst om du tränar innan så hon vet vad du vill att hon ska göra. Åk dit i tid så hon hinner vänja sig vid miljön och slappna av. Lycka till!
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Gravid - 1år Bara äl+2 här så inget spännande på G. Efter förra ägglossningen hade jag ju alla möjliga konstiga symtom så kommer ju inte våga tro på...
Hundträning Tack och lov har alla varit mycket nojda ... "so far".
Det har varit bade for sadana som vill ha grundtraning for tavling och sadana som...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.