Sommarpremiering!

Salonikel

Trådstartare
Jag hade tänkt att åka på en
sommarpremiering med mitt ettåriga sto i sommar.
Vart kan man hitta info om vart och när dom är?
Vad bedömmer dom förrutom exteriören?
Någon som kan berätta lite om hur det går till osv?
Tack!

Titta in på www.svehast.se och klicka på "sommarpremiering" så hittar du premieringsplatser i närheten.

Det är inget annat än exteriören som bedöms på en ettåring. Hästen visas i skritt och trav i höger varv. Du ställer upp hästen med manfria sidan mot domaren och hästen står öppen mot domaren. Du gör din häst en tjänst om du tränar innan så hon vet vad du vill att hon ska göra. Åk dit i tid så hon hinner vänja sig vid miljön och slappna av. Lycka till!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 448
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar