Här går det peppar, peppar lite bättre på förskolan denna veckan, det är 4:e veckan vi är inne på nu och det har mest bara varit lite ledset vid lämning men det har snabbt gått över (dem har börjat skicka bilder strax efter lämning nu och på dem är hon glad). Dock är hon bara där 2,5 timme om dagen.
Är hon glad idag med, så ska vi se om hon kan vara där 4 timmar imorgon för jag har möten jag inte måste, men skulle behöva vara med på (tacka gudarna för en förstående chef), dessa veckorna har det varit k a o s att få ihop vardagen.
Men jag måste säga att jag förfäras över attityden på förskolorna annars i tråden
Jag är väldigt nöjd med Noras förskola, dem anstränger sig verkligen för att hon ska trivas, dem har kört in en vagn inomhus som hon ibland får sitta i (verkar som hon lätt blir överväldigad av all rörelse runt omkring och det funkar bättre när hon kan hålla koll ovanifrån). Sen vill hon ju inte äta, VÄGRAR haklapp både hemma och på förskolan, och tydligen VÄGRAR att ens sitta i en matstol på förskolan. Men dem lägger ingen vikt vid det, utan hon får sitta i en pedagogs knä när dem äter (Nora äter ändå inte dock
).
Hon har till och med fått dispans och ha med egen mat (pedagogernas förslag), men nej, inte ens det vill hon ha
Fattar inte att hon inte vill äta där alls.
Men sen så fort hon bli hämtad och vi öppnar en klämmis så drar hon i sig den på nolltid på vägen hem. Så märkligt.