Sommarföräldrar 2017

Låter lite som en dröm tycker jag;)
I v 24 är det jäkligt trångt att knäppa jackor till och med:o.

Hahaha ja men när man måste visa bilder från ultraljudet som bevis på graviditet är det inte riktigt lika roligt.

Man har ju en tendens att överreagera vid graviditet :rofl:

Var några gånger jag satt med tårar i ögonen när folk ifrågasatte mig :D

Hahaha ja men när man måste visa bilder från ultraljudet som bevis på graviditet är det inte riktigt lika roligt.

Man har ju en tendens att överreagera vid graviditet :rofl:

Var några gånger jag satt med tårar i ögonen när folk ifrågasatte mig :D
Man har nog en tendens att attraheras av det man inte har... Har man stor mage drömmer man om en liten och tydligen tvärtom...

Det är inte så kul när alla tror att man ljuger om graviditeten :o

Jag kunde använda mina vanliga kläder fram till v 26.
Vilken utopi tänker jag, att ha det så med kläderna alltså! Själv kämpar jag med att klämma mig i vissa av mina äldre plagg för att inte känna mig så himla stor! Angående att inte bli betrodd däremot låter det ju så där...lustig sak att "hitta på" O_o

Vilken utopi tänker jag, att ha det så med kläderna alltså! Själv kämpar jag med att klämma mig i vissa av mina äldre plagg för att inte känna mig så himla stor! Angående att inte bli betrodd däremot låter det ju så där...lustig sak att "hitta på" O_o

Ja jag är inte vän med dom mer... dom påstår att tiden läker alla sår.

Sonen fyllde 17 i början av april....

31+ 2 idag och ca 10 kg plus på vågen. Hur det ska rymmas ytterligare 2 kg bebis därinne utan att jag ska spricka känns obegripligt...

Jag är just nu på det intressanta stadiet att jag både får höra att " nu kan du inte dölja magen" och " varför tävlar inte du?"
Vissa tycker man ser ut som en flodhäst och andra reflekterar inte över det alls.

Hoppar in lite i diskussionen om rosa på pojkar. Min son (3år) har själv VALT en blå jacka med neongul luva, dragkedjan är lite ljusrosa/gammelrosa. Häromdagen i lekparken frågade en man vad hon heter. Jag sa att det är en han och fick då svaret "man tror ju att det är en tjej när han har rosa på sig" O_o. Alltså 1: om vi nu ska snacka färg så är ju hela jackan blå? 2: jo, pojkar kan ha rosa. Det är bara en färg. :meh:

Det där hade verkligen retat gallfeber på mig! Att det finns vuxna människor som beter sig så j*vla korkat (ja, jag känner att jag blir mer än lite upprörd nu)!

Jag är just nu på det intressanta stadiet att jag både får höra att " nu kan du inte dölja magen" och " varför tävlar inte du?"
Vissa tycker man ser ut som en flodhäst och andra reflekterar inte över det alls.
Hehe jag har varit väldigt förskonad från kommentarer hittills men tar jag självmant upp ämnet så förstår man ju att jo, folk tycker jag är rätt stor :D

Hur mår ni alla? Jobbar ni?

Jag har i princip inte jobbat alls senaste tre veckorna, på grund av VAB, flytt, påskledigt och nu inskolning på dotterns nya förskola. Jag mår så mycket bättre och är så mycket mer mig själv när jag kan släppa jobbet. Jag ska till min barnmorska nästa vecka och då ska vi prata sjukskrivning igen. Nu är jag (nog) redo för det. Men det känns så dumt för jag fungerar så bra när jag går hemma. Inte kan jag skylla på blodtrycket heller för det ligger normalt för ovanlighetens skull...

Hur det än blir kommer jag gå ner i tid fram till sommaren. Sgi påverkas ju inte nu.

Jag har i princip inte jobbat alls senaste tre veckorna, på grund av VAB, flytt, påskledigt och nu inskolning på dotterns nya förskola. Jag mår så mycket bättre och är så mycket mer mig själv när jag kan släppa jobbet. Jag ska till min barnmorska nästa vecka och då ska vi prata sjukskrivning igen. Nu är jag (nog) redo för det. Men det känns så dumt för jag fungerar så bra när jag går hemma. Inte kan jag skylla på blodtrycket heller för det ligger normalt för ovanlighetens skull...

Hur det än blir kommer jag gå ner i tid fram till sommaren. Sgi påverkas ju inte nu.
Jag jobbar och har tänkt jobba heltid till midsommar. Mår bra med undantag från lite fogar och sammandragningar om det blir för mycket av något. Detta är faktiskt min fysiskt bästa graviditet hittills! Trodde kroppen skulle skrika direkt eftersom det blev täta graviditeter men so far so good!

Jag jobbar och har tänkt jobba heltid till midsommar. Mår bra med undantag från lite fogar och sammandragningar om det blir för mycket av något. Detta är faktiskt min fysiskt bästa graviditet hittills! Trodde kroppen skulle skrika direkt eftersom det blev täta graviditeter men so far so good!
Härligt att du mår så bra! :)

• Gilla
Reactions: Ray
Vi går in i högsäsongen här framöver och jag jobbar på. Dock har ju jag det så lyxigt så det finns inte. Skulle säkert inte ha klarat ett 7-16-jobb på kontor med mycket stillasittande. Idag var jag ute 07-12, sen kunde jag åka hem o lägga mig och vila. Perfekt för jag rör mig i flera timmar varje dag men har ändå möjlighet att vila upp kroppen ordentligt emellanåt.

Lite sammandragningar får jag om jag går för långt/snabbt vissa dagar, och är lite stel i ryggen ibland, men i övrigt mår jag prima. Däremot är det döden för mig att sitta still som i lördags när jag körde 40 mil. Kunde typ inte gå i går morse.

Jag har precis gått hem med graviditetspenning. Hade säkert kunnat fortsätta jobba ett tag till men har delar av mitt jobb som jag inte kan/får utföra och inga omplaceringsmöjligheter så då känns gravpenning som det bästa för både mig och arbetsgivaren. De senaste veckorna har jag också haft rätt ont i ryggen och neråt skinkorna/ischias på kvällarna så det ska bli skönt att få styra själv hur mkt jag rör mig. Inga problem NÄR jag rör mig vilket gör att det nog gärna blir för mycket för sen när jag väl satt mig ner på kvällen så är det smärtsamt att ta sig upp igen.

Jag har precis gått hem med graviditetspenning. Hade säkert kunnat fortsätta jobba ett tag till men har delar av mitt jobb som jag inte kan/får utföra och inga omplaceringsmöjligheter så då känns gravpenning som det bästa för både mig och arbetsgivaren. De senaste veckorna har jag också haft rätt ont i ryggen och neråt skinkorna/ischias på kvällarna så det ska bli skönt att få styra själv hur mkt jag rör mig. Inga problem NÄR jag rör mig vilket gör att det nog gärna blir för mycket för sen när jag väl satt mig ner på kvällen så är det smärtsamt att ta sig upp igen.
Just sitta ner är smärtsamt värre. Håller med @Fritidsryttare att lagom aktivitet känns bäst.

Vad bra att du kunde få gravpenning, men mindre bra att du har ont! Jag får också ont ett tag efter att jag gjort saker. Det är svårt att veta hur mycket man klarar av när smärtan inte kommer direkt.

Utkämpar en inre mental strid om huruvida jag ska släpa mig ut på en del "borde-ärenden", eller om jag ska unna mig att ligga hemma resten av dagen nu när jag har avklarat alla måsten...Tittar jag ut genom fönstret så leder den lata sidan överlägset just nu. 5 timmars fysisk aktivitet på en dag borde man komma undan med i vecka 25, eller hur. :angel:

Bm-besök imorgon :)

Jag mår oftast bra, men har lite jobbigt med ryggont och med sammandragningar. Ryggontet varierar väldigt mycket, vissa dagar känner jag mig bara lite trött i ryggen, andra dagar tufft att klara av hela arbetsdagen. Jag har tänkt jobba till mitten av juni, vilket är två veckor innan BF.
Är mest orolig för sista passen på akuten som är om tre veckor, är annars på avdelningar och där är det lugnare tempo.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 088
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
632
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 084
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka