Sommarföräldrar 2017 del 3

Känner så igen den där frustrationen att man inte riktigt fpr gjort vad man vill få gjort.
Ibland kan jag vara sjukt effektiv men sen blir det en dålig natt eller en liten som sover upphackat.
Börjat jobba lite och ser allt som inte blir gjort och jag vill göra men inte hinner... Önskar jag kunde klona mig. Eller ge dygnet fler timmar.

Två dagar jobbade! Känns bra att komma igång igen och känns inte som man varit väck så länge som jag var rädd för att det skulle göra. Det går bra med S. hemma hos pappa med, kommer hem till en glad tjej! :love:
Hon står stadigare och stadigare och gungar på alla fyra så snart kryper hon, kanske :p

Vi premiärade på öppna förskolan idag. Har inte känt behovet av att gå dit innan, varken för min eller Ms skull. Men blev dit dragna idag av en vän. Och M älskade det. Han var som ett solsken och jollrade av glädje hela sångstunden. Så det får bli lite mer besök där hädanefter.

Sen shoppade jag nya träningsbyxor och nytt träningslinne i centrum efter. Är så pepp på träningen just nu och det känns som jag är i bra fas med kroppen igen. Jag känner mig stark och vågar ta i mer, vågar utmana mig. Försöker fortfarande undvika typ situps, väljer andra magövningar men jg känner att jag kommit ifrån ”rehab” stadiet. Har känslan av att den inre muskulaturen har blivit stark fort.

Härligt @Rosen-Knoppen !!
Jag har börjat rida mer och styrketräna mindre. Får försöka komma igång och kombinera det...
Äldsta tjatar om badhuset och det hade ju varit kul. Men jag behöver något lite mindre ungdomligt att ha på.
Finns det bikini med hög midja? Eller blir det tankini som är vettigast tror ni?

Liten börjar göra lite folkskillnad och se ledsen ut om någon han inte känner håller i honom. Och sen skratta när han ser mig:heart
Väldigt förtjust i sin storasyster. Igår hostade hon och det tyckte han var himla roligt:laugh:

Jag har börjat rida mer och styrketräna mindre. Får försöka komma igång och kombinera det...
Äldsta tjatar om badhuset och det hade ju varit kul. Men jag behöver något lite mindre ungdomligt att ha på.
Finns det bikini med hög midja? Eller blir det tankini som är vettigast tror ni?

Liten börjar göra lite folkskillnad och se ledsen ut om någon han inte känner håller i honom. Och sen skratta när han ser mig:heart
Väldigt förtjust i sin storasyster. Igår hostade hon och det tyckte han var himla roligt:laugh:
Gulligt! V är också väldigt förtjust i storebror och storebror är väldigt förtjust i lillebror. Nästan lite väl förtjust ibland för han vill klänga en hel del på honom. Visst, det är gulligt, men när V kämpar på med att lära sig sitta själv är det inte direkt så att storebrors kramar hjälper honom på traven ;).

Det finns super fina bikinis från Lindex med hög midja. Såg en svart idag som hette typ Classic high eller nåt likande. Funderar på en sån själv nämligen :love:

Vår M har börjat bli ledsen när jag försvinner. Men oj vad han ska charma folk överallt :D Alla människor är underbara och roliga enligt honom. Väntar bara på att det ska vända och han ska börja bli lite mer reserverad..

• Gilla
Reactions: Ray
M blev nio månader i tisdags (hur gick det till egentligen?!) och är inte längre så brydd om jag lämnar rummet eller om han får hänga med andra halvt främmande människor ett tag, det mesta är rätt bra just nu faktiskt, vilket är skönt förstås :) Men vi märkte definitivt av utvecklingssprång vid åtta månader.. Då fick jag inte ens lämna rummet och han ville helst bara sitta i famnen hela tiden. På ett vis är det ju lite mysigt, men mest jobbigt.. Det har dock alltid gått bra med pappa också, vi har inte märkt av någon slags "revolt" där, att det bara är jag som hemmaförälder som gäller eller så, men har förstått att det är vanligt att det kan bli så nån period. Någon av er andra som märkt något sådant? När brukar det komma om det kommer?

Btw, nu har M vaknat 9.30 två morgnar i rad :love: Han har somnat vid 23 och vi har bara vaknat en gång per natt för att sätta tillbaka nappen som han tappat. Vågar knappt skriva det, men jag känner mig UTVILAD! :love:

M blev nio månader i tisdags (hur gick det till egentligen?!) och är inte längre så brydd om jag lämnar rummet eller om han får hänga med andra halvt främmande människor ett tag, det mesta är rätt bra just nu faktiskt, vilket är skönt förstås :) Men vi märkte definitivt av utvecklingssprång vid åtta månader.. Då fick jag inte ens lämna rummet och han ville helst bara sitta i famnen hela tiden. På ett vis är det ju lite mysigt, men mest jobbigt.. Det har dock alltid gått bra med pappa också, vi har inte märkt av någon slags "revolt" där, att det bara är jag som hemmaförälder som gäller eller så, men har förstått att det är vanligt att det kan bli så nån period. Någon av er andra som märkt något sådant? När brukar det komma om det kommer?

Btw, nu har M vaknat 9.30 två morgnar i rad :love: Han har somnat vid 23 och vi har bara vaknat en gång per natt för att sätta tillbaka nappen som han tappat. Vågar knappt skriva det, men jag känner mig UTVILAD! :love:

Så skönt!!

Vad skönt! Härligt!

Själv är jag trött, så trött, oavsett hur jag sover. Jag börjar tro att jag har brist på något. Eller så är det bara för mycket i mitt huvud just nu (troligast).

Det är så lustigt. Det är inte många dagar sen jag klagade på den lilla ensam tid vi hade på kvällarna och helt plötsligt har vi två barn som sover i egna sängar från 19.30 :love:
Det är så skönt. Och nätterna är så bra (knack knack ta i trä). Bara natten till idag som exempel; M somna 19.10. Sov till 23. Fick en flaska. Sov sen till 01.30 och var egentligen nog inte hungrig men väldigt kissig så han blöja behövdes verkligen bytas så då fick han en flaska för att somna om fortare. Sen sov han till 07.20. :love:

Storebror sov aldrig någonsin såhär bra. Han vakna ca var 30min hans första 8månader och sen efter det vakna han minst varannan timme. Och när han sov så snurra han runt i 360grader, grät i sömnen. Han sov aldrig lugnt.
Förrens nu. Nu går han bara i sömnen och pratar i sömnen :D

Nej men så sköööööönt att ha en bebis som sover där man lägger honom :love:

Det är så lustigt. Det är inte många dagar sen jag klagade på den lilla ensam tid vi hade på kvällarna och helt plötsligt har vi två barn som sover i egna sängar från 19.30 :love:
Det är så skönt. Och nätterna är så bra (knack knack ta i trä). Bara natten till idag som exempel; M somna 19.10. Sov till 23. Fick en flaska. Sov sen till 01.30 och var egentligen nog inte hungrig men väldigt kissig så han blöja behövdes verkligen bytas så då fick han en flaska för att somna om fortare. Sen sov han till 07.20. :love:

Storebror sov aldrig någonsin såhär bra. Han vakna ca var 30min hans första 8månader och sen efter det vakna han minst varannan timme. Och när han sov så snurra han runt i 360grader, grät i sömnen. Han sov aldrig lugnt.
Förrens nu. Nu går han bara i sömnen och pratar i sömnen :D

Nej men så sköööööönt att ha en bebis som sover där man lägger honom :love:
Härligt!
Här har världens gladaste en liten svacka och vilk inte sova själv. Natten går bra men på dagen blir det bara korta pass och han verkligen kämpar mot sömnen...
This too shall pass...
Underbart att ha lärt sig det:p.

Härligt!
Här har världens gladaste en liten svacka och vilk inte sova själv. Natten går bra men på dagen blir det bara korta pass och han verkligen kämpar mot sömnen...
This too shall pass...

Visst är det underbart när man kan tänka så :love: att det går över! Men stora sonen hade jag svårt att tänka så när han knappt sov och hade ont i magen hela tiden. Kände mig ensammast i världen och tyckte att alla andras bebisar sov hela nätterna och jag trodde att det aldrig skulle gå över :D
Idag vet jag bättre ;)

”This too shall pass” är mitt motto den här gången :D Det hamnade till och med på ett litet kort, som ska ligga i en korg med ”bra att ha saker” till nära vänner som ska få bebis, En korg med överlevnad saker när bebis har kommit :)

Nu har vi kommit igång med smakportioner lite mer. Favoriten är Elias Kitchen klämmis med broccoli ärtor och päron. Små kexbitar är smasken och vatten ska vi inte ens tala om. Han skulle kunna hälla i sig flera glas med vatten. Han tycker det är så gott :p

Bifogade filer

• 374DB738-6055-4F27-A5E4-313FE7CF2D63.webp
    374DB738-6055-4F27-A5E4-313FE7CF2D63.webp
    126,2 KB · Visningar: 22
Visst är det underbart när man kan tänka så :love: att det går över! Men stora sonen hade jag svårt att tänka så när han knappt sov och hade ont i magen hela tiden. Kände mig ensammast i världen och tyckte att alla andras bebisar sov hela nätterna och jag trodde att det aldrig skulle gå över :D
Idag vet jag bättre ;)

”This too shall pass” är mitt motto den här gången :D Det hamnade till och med på ett litet kort, som ska ligga i en korg med ”bra att ha saker” till nära vänner som ska få bebis, En korg med överlevnad saker när bebis har kommit :)
Det är det bästa- att man har lärt sig att inget, INGET, är för evigt. Gäller både bra och dåliga saker.
Gör en till en mer ödmjuk person och betydligt coolare dessutom.

Vi åt lax och potatis till middagen igår och liten sitter och slår händerna i sitt bord och studsar i stolen direkt det tar för lång tid mellan hans smakbitar. "Mmmmmm" säger han:laugh:

Det är det bästa- att man har lärt sig att inget, INGET, är för evigt. Gäller både bra och dåliga saker.
Gör en till en mer ödmjuk person och betydligt coolare dessutom.

Vi åt lax och potatis till middagen igår och liten sitter och slår händerna i sitt bord och studsar i stolen direkt det tar för lång tid mellan hans smakbitar. "Mmmmmm" säger han:laugh:

Verkligen :) Man får bara helt enkelt vara ödmjuk i att det är som det är och att det snart kan förändras!

• Gilla
Reactions: Ray
Härligt!
This too shall pass...

Tror att jag måste försöka brodera en liten tavla eller nåt med den texten, This too shall pass :p Kanske kan hänga den över skötbordet, har varit mycket stinkande bajsblöjor på senaste tiden.. :laugh:

Nu har vi kommit igång med smakportioner lite mer. Favoriten är Elias Kitchen klämmis med broccoli ärtor och päron. Små kexbitar är smasken och vatten ska vi inte ens tala om. Han skulle kunna hälla i sig flera glas med vatten. Han tycker det är så gott :p

Så söt :love: Det är samma för vår M, vatten är typ det bästa som finns, han kan klunka i sig hur mycket som helst, gillar det mer än mat :p Men det bästa är ju att dricka hur mycket som helst och sedan spraya ut det över bordet :meh:

Tror att jag måste försöka brodera en liten tavla eller nåt med den texten, This too shall pass :p Kanske kan hänga den över skötbordet, har varit mycket stinkande bajsblöjor på senaste tiden.. :laugh:

Så söt :love: Det är samma för vår M, vatten är typ det bästa som finns, han kan klunka i sig hur mycket som helst, gillar det mer än mat :p Men det bästa är ju att dricka hur mycket som helst och sedan spraya ut det över bordet :meh:
Bra idé.
Det är när man behöver det bäst som man glömmer bort att det är sant...

Kan nån säga åt min bebis att han kan lugna sig med växandet nu? :cautious: Han är i en tillväxtfas nu och bara äter och äter (dricker). I morse var det kissläckage för blöjan var full, det har aldrig hänt förut. Och han är ju redan ganska stor. Vi har plockat fram strl 80 nu. Han är 7 månader (imorgon). Hans storasyster började använda strl 80 när hon fyllde 1!

Kan nån säga åt min bebis att han kan lugna sig med växandet nu? :cautious: Han är i en tillväxtfas nu och bara äter och äter (dricker). I morse var det kissläckage för blöjan var full, det har aldrig hänt förut. Och han är ju redan ganska stor. Vi har plockat fram strl 80 nu. Han är 7 månader (imorgon). Hans storasyster började använda strl 80 när hon fyllde 1!

Oh oj :p
Vi har plockat fram bodys i 74 till M. Inte för att han behöver det på längden, han är ju bara 66cm och stl.68 är fortfarande ”långt” i grenen. Men vi har nästan inga bodys i 68 och det börjar bli liiiiite tajt om magen så då kan han lika gärna ha 74 :D Känns så onödigt att köpa nya bodys i 68 när man aldrig vet om han skjuter iväg på längden snart..
Stl.62 i byxor sitter fortfarande jätte bra :angel:
Kort och tjock :D

Ska till ullared nästa helg så då ska jag kika på lite kläder :o

Kom hem efter jobb igår (22.30- jag brukar typ sova då annars:p) och hittade pappan i soffan själv och båda barnen sov i sina sängar:up:. Lilleman har fått lägga sig lite tidigare 2 kvällar och det har fungerat över förväntan.
Sen fick stora hostan från hell som trots hostmedicin tog evigheter att bli kvitt:( Är som en zombie idag.
Planen är dock att åka och rida 2 hästar efter 10... Det är kul när man väl sitter upp...

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 101
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 058
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 456
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 504
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar