Måste få gnälla lite också.."vår" barnmorska har varit sjuk flera veckor så jag har fått ha olika barnmorskor varje gång..blir ju så konstigt när de mäter och sånt då. Idag träffade jag ännu en ny som verkar ganska virrig. Hon mätte iaf mitt SF mått till 27 (hade 26 sist) och hjärtslagen till 128 ( har alltid annars legat på runt 150).
Tog iaf urinodling och precis som jag misstänkte hade jag uvi igen..
Hade järnvärde på 98 sist och då tyckte dom att jag skulle ta två stycken järntabletter om dan och sen ta ett nytt blodprov på 2 veckor. Sa att jag redan ätit 2 tabletter per dag i flera veckor. Nu skulle hon lägga upp ett nytt prov om ytterligare 2 veckor..men tillslut ändrade hon sig och jag får ta nytt järnvärde nu på torsdag och ev få järn intravenöst om det fortfarande är lågt. Tycker inte järntabletterna verkar hjälpa alls.
Tog iaf urinodling och precis som jag misstänkte hade jag uvi igen..
Hade järnvärde på 98 sist och då tyckte dom att jag skulle ta två stycken järntabletter om dan och sen ta ett nytt blodprov på 2 veckor. Sa att jag redan ätit 2 tabletter per dag i flera veckor. Nu skulle hon lägga upp ett nytt prov om ytterligare 2 veckor..men tillslut ändrade hon sig och jag får ta nytt järnvärde nu på torsdag och ev få järn intravenöst om det fortfarande är lågt. Tycker inte järntabletterna verkar hjälpa alls.