Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi filmar och tittar tillsammans igenom filmerna, detta sker en gång i veckan för att MEDVETET få bort denna typ av beteende.
Och nej, våra barn delas inte in i grupper med riktade lekar. Barnen får själva välja exakt med vad och med vem dom ska leka med.

Och barnens egna val påverkas av hur de har bemötts under sitt liv, så det "fria valet" är inte så fritt som man kan tro.

Jag ber väldigt mycket om ursäkt för mitt sett att se på pojke och flicka!
Jag accepterar hur alla vill uppfostra och klä sina barn och önskar att folk gör det samma mot mig.

Tråkigt att en simpel fråga ur lite halvt skämt synpunkt skulle ta såna här enorma vändningar att alla ser denna tråden som ett okey diskussionsforum kring normer och stereotyper vara och icke vara.

Tycker som minusgraader att det kan få en egen tråd!
För oavsett vilket så det vi i denna tråden har gemensamt är att vi väntar ett nytt liv till världen!
Och oavsett vilket så är det väl allra viktigast att det är älskat och mår bra!
Vi är alla olika individer med olika åsikter och värderingar och det jag tycker är skrämmande är när man inte inser och accepterar det!

Det är väl klart att tråden är ett okej forum för att diskutera normer? De som inte vill vara med får väl låta bli att svara, inte svårare än så. Och jag tycker det är himla tramsigt att man inte kan ta en diskussion med någon som tycker annorlunda utan att dra till med att "man inte accepterar olika åsikter", "alla måste få tycka olika" och liknande. Herregud, det är väl inte farligt att prata om saker och ting? Själv tänker jag ta den här diskussionen varje gång den uppstår - det är alldeles självklart för mig.

För övrigt har vi varit på föräldragrupp idag. Ganska så tramsigt, men lättsamt och trevligt. Lite lustigt var det att av fyra par så jobbade tre av dem på universitetet. Världen är liten!

Jag låg på blodvärde 98 och det tyckte BM var låg, jag fattade det som att har man lågt blodvärde är det dags att äta mer järn. Men det kunde vara missvisande att testa blodet genom fingret så BM ville att jag skulle lämna ett vanligt blodprov för att kolla läget :)

Okey.
Vad intressant men lite skrämmande att det skiljer så mellan olika landsting.
Jag blev först insatt på niferex varannan dag vid bm-besök i v 26 för att mina järndepåer låg på 41 vid inskrivning i v 11 då ha låg på 136.
Vid besöket förra veckan kollade man inte ferritinet utan bara ha vilket då låg på 108 så fick börja äta niferex varje dag.

Okey.
Vad intressant men lite skrämmande att det skiljer så mellan olika landsting.
Jag blev först insatt på niferex varannan dag vid bm-besök i v 26 för att mina järndepåer låg på 41 vid inskrivning i v 11 då ha låg på 136.
Vid besöket förra veckan kollade man inte ferritinet utan bara ha vilket då låg på 108 så fick börja äta niferex varje dag.

Niferex har jag käkat sedan förra gången jag var hos BM, i snart fem veckor, varje dag. Jag ska fråga just de med järndepåerna när hon ringer, hon skulle göra det när svaret kommit tillbaka. Jag är inte speciellt orolig, men vill givetvis börja äta mer om behövs, vilket det verkar som.

Niferex har jag käkat sedan förra gången jag var hos BM, i snart fem veckor, varje dag. Jag ska fråga just de med järndepåerna när hon ringer, hon skulle göra det när svaret kommit tillbaka. Jag är inte speciellt orolig, men vill givetvis börja äta mer om behövs, vilket det verkar som.

Ja jag drog mig för en ökning först men efter att knappt haft nån ork till att spontant orka ta tag i saker och vara pigg efteråt fick mig att inse att min kropp inte fungerar vid sånt lågt hb som 108. I vanliga fall ligger jag mellan 135-145 i mitt hb (är blodgivare så är lätt att hålla koll hur mitt hb brukar vara).

Ja jag drog mig för en ökning först men efter att knappt haft nån ork till att spontant orka ta tag i saker och vara pigg efteråt fick mig att inse att min kropp inte fungerar vid sånt lågt hb som 108. I vanliga fall ligger jag mellan 135-145 i mitt hb (är blodgivare så är lätt att hålla koll hur mitt hb brukar vara).

Mitt brukar med ligga på det, är också blodgivare. Och ja, nu när jag tänker efter, jag har varit trött men trott att det beror på att jag äter för dåligt/ pollen/ "det bara är så eftersom jag är gravid". Så det ska bli intressant att få svaren på blodproven :)

Jag tar tillbaka det jag skrivit! :p Får skylla på gravidhjärna, eller att jag är blond ;) Jag kollade med min man som var med, och det var hemoglobin-värdet som var lågt och det ville hon kolla vidare på med ett blodprov. Jag läste på lite om det, och för att få bättre värde behöver man järn, B12 och folsyra. Så det är kanske därför jag blandat ihop det :) Men jag ska ändå fråga om järndepåerna när BM ringer tillbaka :)

Mitt brukar med ligga på det, är också blodgivare. Och ja, nu när jag tänker efter, jag har varit trött men trott att det beror på att jag äter för dåligt/ pollen/ "det bara är så eftersom jag är gravid". Så det ska bli intressant att få svaren på blodproven :)

Jag tänkte inte heller på tröttheten först. Låg i influensan häromveckan med så trodde den också var boven i dramat.
Sen tänkte jag att valparna tog säkert all extra energi.
Men nu när jag ätit niferex varje dag i en vecka så är jag mycket piggare igen så förstår att hb var boven i dramat.
Min bm sa det var lågt men inte jättelångt. Men det beror ju på vad man jämför med.
En som ligger runt 120 i normala fall så är det inte så lågt men jämför man det med mitt så är det lågt.

Det är hemskt! Jag som aktivt arbetar emot allt detta gör ändå misstaget. Ofta. Pojkarna får leka med bilarna, flickorna får rita.

Jag kommer på mig själv hyfsat ofta med att trampa i klaveret när det kommer till hur jag uttrycker mig till min dotter på 7 år.

-ah men va fan sa jag så för :banghead:

Då vill jag ändå tro att jag är väldigt medveten och försöker mitt allra yttersta för att komma ifrån stereotypa uttryck :yuck:

Jag tar tillbaka det jag skrivit! :p Får skylla på gravidhjärna, eller att jag är blond ;) Jag kollade med min man som var med, och det var hemoglobin-värdet som var lågt och det ville hon kolla vidare på med ett blodprov. Jag läste på lite om det, och för att få bättre värde behöver man järn, B12 och folsyra. Så det är kanske därför jag blandat ihop det :) Men jag ska ändå fråga om järndepåerna när BM ringer tillbaka :)

Fast att HB är lågt brukar indikera att de också vill kolla ferritin och P-järn, vilket man gör med blodprov. :) Det är troligen inte HB de kollar en gång till, utan snarare orsaken till det låga HB:t, som ofta är låga depåer.

Nu känner jag mig helt oförklarligt ledsen och tom igen. Orkar inte. Fattar inte varför det är såhär. Jag borde vara glad. Fick se min lille på ultraljud idag som mådde fint, jag har fem helt ljuvliga kaninungar på 4 dagar och mina två underbara barn sover gott i sina sängar. Så varför känns allt så meningslöst för? :(

Hade ju precis kommit ur min depression som jag haft i två år pga den förbaskade sjukdomen. Jag fick må bra i 8 månader. Jag vill bara ha denna graviditeten överstökad så jag slipper denna känsla.

Nu känner jag mig helt oförklarligt ledsen och tom igen. Orkar inte. Fattar inte varför det är såhär. Jag borde vara glad. Fick se min lille på ultraljud idag som mådde fint, jag har fem helt ljuvliga kaninungar på 4 dagar och mina två underbara barn sover gott i sina sängar. Så varför känns allt så meningslöst för? :(

Hade ju precis kommit ur min depression som jag haft i två år pga den förbaskade sjukdomen. Jag fick må bra i 8 månader. Jag vill bara ha denna graviditeten överstökad så jag slipper denna känsla.

Man får lov att ha såna dagar också oavsett om man varit med om massa positivt.
Du har ju haft en del jobbigt med då din mvc inte skötte sig i början så är inte så konstigt att du känner dig tom.
Det tar väldigt mycket energi med alla hormoner.
Kram på dig!

@ninsan
Hoppas du har det jättetrevligt idag och hittar mycket fint.

Om 5 dagar är det min tur. Då är vi 2 gravida kvinnor med hormoner som åker dit haha.

@ninsan
Hoppas du har det jättetrevligt idag och hittar mycket fint.

Om 5 dagar är det min tur. Då är vi 2 gravida kvinnor med hormoner som åker dit haha.

Nu är jag hemma i Växjö igen. Det var inte så mycket folk, skönt! Men det blev inte så mycket handlat till bebis som jag trodde. Lite smågrejer, nån bodie, lite leksaker. Men det var en trevlig utflykt!:)

Vad tungt det låter. Hoppas verkligen du får hjälp med ditt mående. :(

Bjuder på en bild på magen i vecka 32.
20160423_173238_zpshdcrx4ch.jpg

Vi har varit på en liten roadtrip till Norrköping och fikat och promenerat i solen. Mycket trevligt, men nu är jag heeeelt slut och ska hålla mig i soffan eller i närheten av den resten av kvällen.

Bjuder på en bild på magen i vecka 32.
20160423_173238_zpshdcrx4ch.jpg

Vi har varit på en liten roadtrip till Norrköping och fikat och promenerat i solen. Mycket trevligt, men nu är jag heeeelt slut och ska hålla mig i soffan eller i närheten av den resten av kvällen.

Vad liten och smidig mage du har ;) jag är en boll i vecka 25 ^^

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat