Sv: Sommarföräldrar 2014
Vad tänker du på? Jag läste inte på så mycket innan då min man hade inställningen att han ville göra alla tester som gick att göra innan. Den enda informationen vi eg fick från mödravården var att vi skulle kolla på en film på 1177. Tycker att jag flera gånger att information om risker osv varit väldigt knapp och att man fått läsa på mycket själv. Ex fick jag, trots att jag frågade om specifika komplikationer, inte reda på att man kan bli förlamad av epidralen. Jag fattar att det någonstans är en balansgång att inte skrämma skiten ur alla gravida kvinnor, men frågar man så känns det helt absurt att de inte svarar, för jag tyckte ändå att det inte verkade helt ovanligt att kvinnor blev förlamade av just den, även om det inte är permanent utan kanske av under en kort tid, som timmar. Men för mig personligen så blev inte den ett alternativ då. Jag vill gärna veta vad jag har att ta hänsyn till när jag väljer smärtlindring.... därför känns det konstigt att man ska behöva gräva själv för att få reda på all information. Det slutar ju bara med att man hamnar på en blogg, eller familjeliv där alla de värsta storysarna finns. Då tycker jag att det är bättre att få information direkt av sjukvården som berättar direkt vad för komplikationer och hur stora riskerna är för dem.