Sommar, sol - och sexuella trakasserier?

Det är ju djupt beklämmande när mäns sexuella våld mot kvinnor är så normaliserat att kvinnor som snackar skit anses bete sig värre.

Alltså jag förstår inte hur du lyckas. Var har jag skrivit det?

Snälla, finn var jag skrev att det är värre med skvallrande tjejer än misshandel.

Så att tafsa, skrika hora, glo, våldta osv. är inte elakt bara äckligt och då är det okej? Jag ser tusen gånger hellre att random människor pratar illa om mig än att jag blir antastad. Jag blir faktiskt helt förtvivlad över det du skriver. Inser du hur långt in i normaliseringsprocessen du är?
Jag tycker nog att du tolkar normaliseringsprocessen lite väl generöst, den handlar om parrelationen ...

Nu får ni för fan ge er! Läs mina inlägg, vand och vrid dom inte.

Elak och äcklig är inte samma sak. Jag blir inte direkt sårad av en tafsande karl, jag blir äcklad. Av kvinnor som gör narr av mig blir jag djupt sårad.

STOR skillnad.

Sluta lägga ord i munnen på mig.

Elak och äcklig är inte samma sak. Jag blir inte direkt sårad av en tafsande karl, jag blir äcklad. Av kvinnor som gör narr av mig blir jag djupt sårad.

Ja och det är ju just det som jag tycker är så hemskt. Att handlingar som är en sexuell dominans och trakasserier är så normaliserat att du bara äcklas men tycker tjejer som säger elaka saker är VÄRRE.

Jag läser vad du skriver.

Nej. Det handlar om att en onormal situation normaliseras.
Nej.

"Sociologiprofessorn Eva Lundgren har i sin forskning utarbetat en teoretisk modell som gör det lättare att förstå vad som händer i en misshandelsrelation och varför den kvinnliga parten med tiden tolererar allt värre kränkningar och övergrepp.

Teorin kallas normaliseringsprocessen och är ett etablerat begrepp bland forskare och praktiker som möter våldsutsatta kvinnor."

https://www.roks.se/har-finns-kunskap/normaliseringsprocessen

I ditt inlägg som jag citerade. Du skrev att gubbar som lägger sitt stånd på dig i lokaltrafiken bara är lite äckliga medan kvinnor som säger taskiga saker, de är de riktiga skurkarna. Och det är så jävla snett.

Nej. Jag skrev aldrig att de var lite äckliga. Det var du som skrev det.

Du förvrider allt jag skriver. Jag sa aldrig att elaka kvinnor är de riktiga skurkarna. Jag har heller inte sagt att det ena är värre än något annat.
Det är hemskt på olika sätt.

Snälla, läs vad jag verkligen skriver istället för att hitta på saker. Du slåss mot något som inte finns här.

Ja och det är ju just det som jag tycker är så hemskt. Att handlingar som är en sexuell dominans och trakasserier är så normaliserat att du bara äcklas men tycker tjejer som säger elaka saker är VÄRRE.

Jag läser vad du skriver.

Var skrev jag att det är VÄRRE? För det minns jag verkligen inte och har antingen skrivit helt fel eller fått minnesförlust.

(ja jag vet att jag gör syftningsfel och annat fel ibland, men vet också att det är fullständigt läsbart)

Nej.

"Sociologiprofessorn Eva Lundgren har i sin forskning utarbetat en teoretisk modell som gör det lättare att förstå vad som händer i en misshandelsrelation och varför den kvinnliga parten med tiden tolererar allt värre kränkningar och övergrepp.

Teorin kallas normaliseringsprocessen och är ett etablerat begrepp bland forskare och praktiker som möter våldsutsatta kvinnor."

https://www.roks.se/har-finns-kunskap/normaliseringsprocessen
Sociologiprofessor Eva Lundgren som tror att män i Sverige har hemliga kannibalistiska sammanslutningar med ritualer där de äter små barn.

Vilken normaliseringsprocess är det som gör en sådan människa trovärdig? DET är något att ta med sig och fundera över.

@Lipperta Det är jag som värderar att det är värre att bli djupt sårad än att bli äcklad. Och eftersom du skriver att du blir äcklad av en gubbe som lägger sitt stånd mot dig men sårad när tjejer snackar skit så drar jag det till att sexuella trakasserier är så normaliserade att kvinnor inte ens upprörs av det.

@Lipperta Det är jag som värderar att det är värre att bli djupt sårad än att bli äcklad. Och eftersom du skriver att du blir äcklad av en gubbe som lägger sitt stånd mot dig men sårad när tjejer snackar skit så drar jag det till att sexuella trakasserier är så normaliserade att kvinnor inte ens upprörs av det.

Det är din värdering. Du kan inte säga att ''Lippertta tycker såhär för jag tycker såhär!''. Det går liksom inte.

Äcklad och sårad tycker jag är så skilda känslor att jag inte kan sätta dom mot varanda.

Men vi kan ju ta det på ett annat vis.

Tafsande känns piss och att bli skrattad åt känns piss.

Jag är absolut inte för någon normalisering av misshandel, självklart. Med mitt ''tjejer bör hålla ihop'' menade jag att vi ska sluta känna sån rivalitet mot varandra, som många gör. Alltså inte stå tillsammans mot männen.

Önskar dock att folk, män och kvinnor, kunde ingripa när de ser att någon äckelgubbe tafsar, för sånt ser man.
Jag hoppas alla skulle reagera om de såg en gubbe tafsa på en yngre tjej, eller kille för den delen.

@Lipperta Du har helt rätt. Har jag feltolkat dig ber jag om ursäkt!

Angående att kvinnor står tillsammans tycker jag @Trani skrev ett bra inlägg om det. Tycker det finns en enorm kraft i att kvinnor på internet får dela sina erfarenheter av mäns trakasserier. Det gör att i alla fall jag känner mig mindre ensam och orkar stå ut.

Nu slänger jag bara in en tanke här:

Ja, både män och kvinnor kan vara svin. Män tafsar på både flickor och kvinnor och angriper dem verbalt när de avvisas. Kvinnor fryser ut varandra och snackar skit om andra kvinnor. Män fryser också ut varandra och pucklar på andra män. Men, det här är vad som är avgörande för mig: de strukturer som tillåter män att tafsa på både flickor och kvinnor och som tillåter att män får angripa kvinnor verbalt när de avvisas är samma struktur som leder till att kvinnor misshandlas och dödas av män. De strukturer som tillåter att kvinnor fryser ut varandra och snackar skit om andra kvinnor är inte en del av någon struktur som leder till att kvinnor misshandlas och dödas av andra kvinnor.

Skitbeteende ska inte accepteras från vare sig män eller kvinnor vare sig det är riktat mot män eller kvinnor. Men det skitbeteende som män riktar mot kvinnor är en del i ett så jävla mycket större problem med så jävla mycket större konsekvenser när det når sin yttersta gräns.

Att just jag drabbas förvånar mig inte. Jag är kort, kurvig, "gullig" och med långt Rapunzel-likt hår.
Men, bara för att jag råkar vara skapt med F-kupa och markerade höfter, ska inte jag få åka kollektivtrafik ostört då? :arghh:
Jag har aldrig hört talas om någon som drabbas så mycket som du gör. Och då har jag vänner som är helt otroligt snygga!
Jag var lång, smal, blond och hade/har stora bröst.
Jag är kort, kurvig, får ofta höra från både män och kvinnor att jag har en snygg kropp och ett vackert ansikte. Det i kombination med naturligt blond borde ju inbjuda till massor av trakasserier,
Har D kupa, liten midja och stora höfter, dock är jag lång.
Jag har en kollega, 1.83 lång, kurvig, med lååååånga ben och långt svallande blont hår. Hon ser ungefär ut som en naturlig variant av Viktoria Silverstedt eller en Victoria's Secret modell. Inte ens männen i Jamaica vågade sig på henne. Hon kallades av snubbarna på stranden för "boss lady" och var liksom "orörbar".

Jag tror också att jag (trots att jag inte är snygg som hon), utstrålar nån slags lite bossig "attityd" som gör att jag slipper de värsta rötäggen.

Alltså @Dressyrtjejen_97 , jag lider med dig - men jag är oerhört fascinerad av att så många, inklusive du, har beskrivit era utseenden och tycker att det har någon relevans överhuvudtaget? som många redan har sagt är det inte där skon klämmer.
det kan vara svårt att separera sig själv från den kultur man inbegrips i, men de felaktiga uppfattningarna om att kvinnor dels bjuder in till sexuella trakasserier och övergrepp, dels att de ska se det som en komplimang, spelar ni verkligen rakt i händerna.

en fråga: menar ni att kvinnor som avviker från det klassiska skönhetsidealet på något sätt drabbas mindre av sexuella trakasserier och övergrepp?

Alltså @Dressyrtjejen_97 , jag lider med dig - men jag är oerhört fascinerad av att så många, inklusive du, har beskrivit era utseenden och tycker att det har någon relevans överhuvudtaget? som många redan har sagt är det inte där skon klämmer.
det kan vara svårt att separera sig själv från den kultur man inbegrips i, men de felaktiga uppfattningarna om att kvinnor dels bjuder in till sexuella trakasserier och övergrepp, dels att de ska se det som en komplimang, spelar ni verkligen rakt i händerna.

en fråga: menar ni att kvinnor som avviker från det klassiska skönhetsidealet på något sätt drabbas mindre av sexuella trakasserier och övergrepp?
Tack kära du. Det blev så jobbigt när folk började redovisa sin kupstorlek att jag inte riktigt orkade, men det gjorde du. :up:

@Lipperta Du har helt rätt. Har jag feltolkat dig ber jag om ursäkt!

Angående att kvinnor står tillsammans tycker jag @Trani skrev ett bra inlägg om det. Tycker det finns en enorm kraft i att kvinnor på internet får dela sina erfarenheter av mäns trakasserier. Det gör att i alla fall jag känner mig mindre ensam och orkar stå ut.

Samma här. Känns faktiskt lite tryggt att både prata om det plus att höra andras upplevelser.
Blir så förbannad på de som tror att de får göra vad det vill mot kvinnor.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka