Sommar, sol - och sexuella trakasserier?

Vem är den andra användaren som borde blivit ifrågasatt menar du?
.
Detta passerade helt obemärkt
"Killar och gubbar brukar dock inte vara rätt ut elaka, mest äckliga.
Tjejer däremot, fy fan vad elaka de kan vara :cry: Sitta och tissla och tassla bakom och tro/inte bry sig att man hör.
Vi tjejer ska hålla ihop! :("

Jag höll med.

Tjejer däremot, fy fan vad elaka de kan vara :cry: Sitta och tissla och tassla bakom och tro/inte bry sig att man hör.

Jag höll med.
Det där har jag inte ens sett förrän du citerar det.

Jag höll med. Fick skit.

Men skit i dom.

Många kvinnor har varit elaka mot oss, vem bryr sig egentligen om random folk på buke lever i förnekelse över det hela.

Kvinnor kan vara eleka, män kan var elaka, vem som helst kan vara elak.

Jag höll med.
Aha det missade jag helt. Jag blir dock inte förvånad att du blir ifrågasatt om du höll med.

Att män inte är elaka på samma sätt som kvinnor är ju världens myt. Om dom är så jävla oförargliga och bara lite småäckliga förstår jag inte varför de är överrepresenterade som gärningsmän när det gäller misshandel och våldtäkt till exempel.

Såg nu att det var @Lipperta som skrev det ursprungliga. Såg bara det du hade citerat av henne, vilket var att kvinnor borde hålla ihop? Och det vände du dig mot?

Att män inte är elaka på samma sätt som kvinnor är ju världens myt. Om dom är så jävla oförargliga och bara lite småäckliga förstår jag inte varför de är överrepresenterade som gärningsmän när det gäller misshandel och våldtält till exempel.

Boys will be boys vet du väl! Men kvinnor, de kan ta ansvar för sina handlingar på ett sätt män inte kan. Och i farten kan de ju ta på sig männens skuld med för om det inte fanns några kvinnor hade det ju inte funnits något våld mot dem.

Aha det missade jag helt. Jag blir dock inte förvånad att du blir ifrågasatt om du höll med.

Att män inte är elaka på samma sätt som kvinnor är ju världens myt. Om dom är så jävla oförargliga och bara lite småäckliga förstår jag inte varför de är överrepresenterade som gärningsmän när det gäller misshandel och våldtält till exempel.

Hallå?

Gubbar på bussen/tåget är mest äckliga, inte elaka.
Tjejer på bussen/tåget är rätt elaka när de tisslar och tasslar om mig.

Alltså, på bussen/tåget det vi disskuterade i början av tråden. Äckelgubbar på tåg.

Nu skriver ni ju så mycket skit jag aldrig har sagt att det är skrattretande :D

Gå tillbaka till den högre nivån ni alla brukar hålla.

@Lipperta Så det som TS beskriver- tafs, hon blir kallad hora, hot om våldtäkt - det är lite småäckligt men inte elakt?

Jag förstår verkligen inte.

Det där med att tjejer skulle va mer elaka och "smussliga" känns så himla klent, japp jag har helt klart sett det där tisslandet bland tjejer mer än killar. Men det handlar nog mer om att det förväntas att tjejer ska vara sådana. Däremot har inte killgrupperna (eller blandade kompisgäng) någonsin varit mindre elaka. Kanske om man ser det som att tisslandet är mycket elakare generellt då, jag anser inte att det skulle vara så.
Jag gick i två olika gymnasiklasser där båda två var endast tjejer. Den ena klassen va lite småtrist i attityd men den andra var otroligt trevlig och hjälpsam. Ingen var utsatt eller utfryst,

@Lipperta Så det som TS beskriver- tafs, hon blir kallad hora, hot om våldtäkt - det är lite småäckligt men inte elakt?

Jag förstår verkligen inte.

Se nu är det det där igen.

Ts skrev vad hon varit med om.

Jag skrev vad jag varit med om. Olika saker. Jag skrev aldrig att Ts hade fel, eller förminskat hennes upplevelse.
Jag skrev min, och min upplevelse är att gubbar är äckliga, inte småäckliga det är ditt ord, mot mig på tåg. Och att kvinnor är elaka mot mig.
Självklart pratar jag inte om alla kvinnor eller alla män.

Män har sällan skirit hora efter mig utan det har mer varit ''tyst tafs'' eller lägga stånd mot benet mitt. Det räknar inte jag som elakt utan bara äckligt.

Jag räknar det som elakt när kvinnor/tjejer sitter och pratar om mig ock skrattar. ''Såg du henne? Vem tror hon att hon är. Men gud vad tjock/ful/äcklig hon är.'' Och så har kvinnor gjort mot mig.

Efter det här inlägget kan jag inte bli feltolkad, jag kan inte förklara det klarare.

Det där med att tjejer skulle va mer elaka och "smussliga" känns så himla klent, japp jag har helt klart sett det där tisslandet bland tjejer mer än killar. Men det handlar nog mer om att det förväntas att tjejer ska vara sådana. Däremot har inte killgrupperna (eller blandade kompisgäng) någonsin varit mindre elaka. Kanske om man ser det som att tisslandet är mycket elakare generellt då, jag anser inte att det skulle vara så.
Jag gick i två olika gymnasiklasser där båda två var endast tjejer. Den ena klassen va lite småtrist i attityd men den andra var otroligt trevlig och hjälpsam. Ingen var utsatt eller utfryst,

Ja det är ju det. Jag ser tisslandet som elakare generellt.

Hallå?

Gubbar på bussen/tåget är mest äckliga, inte elaka.
Tjejer på bussen/tåget är rätt elaka när de tisslar och tasslar om mig.

Alltså, på bussen/tåget det vi disskuterade i början av tråden. Äckelgubbar på tåg.

Så att tafsa, skrika hora, glo, våldta osv. är inte elakt bara äckligt och då är det okej? Jag ser tusen gånger hellre att random människor pratar illa om mig än att jag blir antastad. Jag blir faktiskt helt förtvivlad över det du skriver. Inser du hur långt in i normaliseringsprocessen du är?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka