Sommar, sol - och sexuella trakasserier?

Men, detta är ju Buke här är vi väl alla en stor familj, med tillhörande irriterande farbröder och mostrar ;)
Fast alltså nä. Vi är ett stort forum med massa kvinnor varav vissa är irl-vänner, vissa internetvänner och många som bara är okända människor på nätet.

Föredrar man att umgås med män är väl exempelvis Flashback mansdominerat?

Men fy fan vad hemskt, när du dessutom hade barnet med dig. Jag förstår att du blev skräckslagen. Vad hände när han kom ikapp dig?

Jag vrålade rätt ut och en sympatisk man såg paniken och hjälpte mig att bära den uppför rulltrappan i ett vansinnigt tempo. Jag kontaktade spärrrvakten och gjorde en polisanmälan, tyvärr sjabblade de med tiden, film från tunnelbanan raderas efter 72 timmar och jag fick återkoppling för sent.

Fast alltså nä. Vi är ett stort forum med massa kvinnor varav vissa är irl-vänner, vissa internetvänner och många som bara är okända människor på nätet.

Föredrar man att umgås med män är väl exempelvis Flashback mansdominerat?

Fast på ett forum skiter jag faktiskt i om det är kvinnor eller män jag pratar med om det inte är något specifikt som gör att jag känner det är jobbigt att tex män läser och svarar.

Jag tycker kvinnor är lite jobbigt att ha och göra med när det blir många, något som sitter i sen skolan men blir så klart bättre när jag inser att alla kvinnor inte är blodtörstiga demoner ;)

Men nä, på Buke spelar det ingen roll alls, plus att de flesta känner man igen. Typ Niffe aja men hon säger alltid vad hon tycker och är skit skön. Eller tanten ja just det hon jobbar med det här.
Det blir på en hel annan nivå.
Och man slipper höra/se när folk vill vara otrevliga eller när de skvallrar om en.

Jag är också lite, inte rädd, men mer på min vakt runt kvinnor. Nu vet ni allihopa att jag pratar generellt om vad jag upplevt inte att det stämmer på alla kvinnor.
Jag har haft det jättejobbigt med tjejkompisar i skolan och även senare i livet haft upplevelser som du, oftast är det tjejerna som driver mobbningen eller utfrysningen.
Varför de ogillar mig så mycket vet jag inte, jag ser rätt normal ut så den vanliga avundsjukan går inte att skylla på.

Killar har oftast låtit mig vara eller varit lite skämtsamma och trevliga.

Det var inte alls menat att endast kvinnor ska hålla ihop mot ''fienden'' utan precis det du tar upp nu.
Kvinnor vill gärna förminska varandra för att se sig själv bättre.

Förlåt om jag skrivit osammanhängande. Men jag håller med dig i allt.
Samt @EmmaBovary
Men ni tror inte killarna är mer avslappnade för att du är mer avslappnad med dem?
Att kvinnor känner att du är misstror dem och är på din vakt?
Det måste ju vara svårt att umgås med folk och lära känna folk om man misstror folk från början?

Nu börjar det bli riktigt sommarvarm, iaf i min del av landet. Vilket innebär att åtminstone jag börjar klä mig i lite svalare kläder. Men det är inte utan problem. Ska man åka kollektivtrafik i ridbyxor, ett normalt urringat linne och sportBH får man se och höra mycket - i allt annat än positiv bemärkelse :rage:
Det är folk som sitter och stirrar/slickar sig om munnen, taffsare och folk som "lite diskret" ska påtala för en att man förtjänar att våldtas eller att man är en hora.
Att just jag drabbas förvånar mig inte. Jag är kort, kurvig, "gullig" och med långt Rapunzel-likt hår.
Men, bara för att jag råkar vara skapt med F-kupa och markerade höfter, ska inte jag få åka kollektivtrafik ostört då? :arghh:
Vad tar man sig till?
Häromdagen var det en kille på tåget som gick förbi och la kommentaren "schyssta silikonrattar, bruden" varpå jag fräste tillbaka "Idiot! :rage:" och han svarade på det med "Jävla hora!!". Så att försöka "bemöta" är värdelöst. Polisanmäla, visst, men det känns lite lönlöst och då skulle jag dessutom få rätt fullt upp....
Många här tycks inte ha upplevt sexuella trakasserier (har bara läst första sidan).
Jag upplevde det VÄLDIGT ofta när jag var ca 18-22 och åkte kollektivt. Ofta var det killgäng eller äldre äckel som skulle stöta på en. OTROLIGT äckligt. Har även blivit förföljd av en äldre pakistanier/indie som jag skrek åt att dra åt helvetet efter att han följt mig varje morgon i ett antal dagar. Han tycktes knappast bli berörd trots att omgivningen reagerade, han gick däremot inte efter mig igen efter den händelsen. Jag tog även upp mobilen och filmade honom.

Har även varit med om bilar som tutat åt en inne i stan, folk som visslar osv.
Har inte varit med om att bli kallad hora eller tafsad på av okänt folk, men det betyder inte att det aldrig händer andra.

Nu åker jag aldrig kollektivt mer och då träffar jag inte heller på såna äckliga idioter med noll hyfs. OTROLIGT skönt!

Mitt tips till dig i liknande situationer är att skrika "VAD I HELVETET ÄR DET DU SÄGER, DITT JÄVLA ÄCKEL!" eller någonting liknande som chockar äcklet samt påkallar uppmärksamhet från övriga resenärer. Bra att ha hårspray i väskan också, det gör ont att få det i ögonen om någon blir närgången.

Tyvärr är det så, vissa har verkligen ingen uppfostran eller skam i kroppen. Dom beter sig som om du aldrig sett människor förr.

Senast ändrad:
Ja absolut, bara det att det är lättare att trakassera "coola" tjejer bakom en datorskärm än att gå på dem IRL på stan. Hoppas du fattar vad jag menar?
IRL på bussen tex väljer de "lättare offer", om du förstår? Vidrigt oavsett...

Jag undrar hur många karlar som hade vågat ge sig in i en seriös diskussion om hockey med C Mores Lena Sundqvist för att på så sätt visa hur inkompetent och okunnig de påstod att hon var. Typ ingen, skulle jag tro. Men sitta och hata bakom tangentbordet eller pennan, det gjorde en hel (skit)hög med karlar.

Jag är fascinerad över att en tråd om mäns tafsande på kvinnor hamnar i att kvinnor är så taskiga.
Beror på vad folk hugger på. Någon fann det lämpligt att hugga på just detta.

Någon skriver att tjejer inte borde vara taskiga mot varann utan hålla ihop - och jag skriver att det händer ofta men att det istället borde vara så att alla uppför sig vettigt. Oavsett om man är man elelr kvinna. ...ja, då har tråden börjat handla om att kvinnor är taskiga mot varann. Jag håller med om att kvinnor är taskiga. Och jag blir hängd. Inte den som skrev det ursprungliga.
Intressant.

Det hela handlar väl om att ingen ska behandla någon illa, oavsett om det är utseendet, sexuella anspelningar eller annat. Äckliga män är det ok att skriva om men taskiga kvinnor är tabu. Trist.
Obs att jag inte förminskar det en del kvinnor råkar ut för.

Beror på vad folk hugger på. Någon fann det lämpligt att hugga på just detta.

Någon skriver att tjejer inte borde vara taskiga mot varann utan hålla ihop - och jag skriver att det händer ofta men att det istället borde vara så att alla uppför sig vettigt. Oavsett om man är man elelr kvinna. ...ja, då har tråden börjat handla om att kvinnor är taskiga mot varann. Jag håller med om att kvinnor är taskiga. Och jag blir hängd. Inte den som skrev det ursprungliga.
Intressant.

Det hela handlar väl om att ingen ska behandla någon illa, oavsett om det är utseendet, sexuella anspelningar eller annat. Äckliga män är det ok att skriva om men taskiga kvinnor är tabu. Trist.
Du behöver inte kalla mig "någon" när det är fullt klart att det är mig du menar.

Och när du nu återger vad du skrev så glömmer du en del: "(Plus att min personliga erfarenhet är att kvinnor är de värsta att trycka ner andra kvinnor. oavsett skäl)." Det var det jag kommenterade.

Samt @EmmaBovary
Men ni tror inte killarna är mer avslappnade för att du är mer avslappnad med dem?
Att kvinnor känner att du är misstror dem och är på din vakt?
Det måste ju vara svårt att umgås med folk och lära känna folk om man misstror folk från början?

Jag misstror inte längre. Jag går på flera möten med nya personer varje månad och 90% kvinnor, jag har fått lära mig att folk har viktigare saker att göra på sitt jobb än att skvallra om mig.

Att jag behöver vara på min vakt runt kvinnor har ju dock uppkommit från just kvinnor som betett sig riktigt illa.

Men past is in the past och jag försöker släppa det mer och mer och lita på de jag har möten med. Vissa märker jag finner mig irriterande men hade det varit fler män hade det funnits fler män som kunnat bli irriterande också.

Har även träffat flera kvinnor som jag blivit ganska nära med, självklart.

Spontana känslan dock om någon säger att jag får välja att ha föreläsning för 20 kvinnor eller 20 män kommer svaret alltid bli män, just för att kvinnor varit så elaka förr. Sånt sitter länge.

Men precis. Kanske känner sig endel träffade och därför blir väldigt upprörda?

KL
Kvinnor objektifierar faktiskt varandra också.

Och jag blir hängd. Inte den som skrev det ursprungliga.
Intressant.

Men ärligt talat, tycker du att det är att "hänga" någon att ifrågasätta vad de menar egentligen så förstår jag att du upplever dig bli dåligt bemött hela tiden. Och varför har du inte svarat på mitt inlägg till dig med mina frågor?

Obs har inget med dig att göra men ett fenomen jag lagt märke till: Kvinnor är ofta mer ifrågasättande mot mig än män. Vad det beror på kan jag bara spekulera kring. En teori är att jag umgås mer med och har mer djupa diskussioner med kvinnor.

En annan teori jag har är att män generellt sällan diskuterar något alls med kvinnor. När jag har diskuterat något med en man jag inte känner är det alltid jag som initierat diskussionen. Och ibland har jag fått höra att "du är så himla skarp, har inte träffat så många kvinnor som är det". Eh, det säger ju typ 10000000 gånger mer om dem än om min eventuella skärpa. Jag tror många män avskriver kvinnor som lite mindre smarta och inte ens bemöter det kvinnor säger vilket ju är ett måste för att komma till diskussion. Typ som att Objektet diskuterar man inte med. Avfärdande innan start typ.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka