I volunteer as tribute - jag är "ful" och jag har blivit tafsad på. Inte en gång, inte två gånger, utan en hel hög gånger. Trots att jag i övrigt är ganska osynlig. Trots att jag sällan ens rör mig bland folk.
Kan däremot tänka mig att det i sig är lite mer osynligt. Som "ful" är det inte helt ovanligt att man förväntas vara tacksam för det är minsann ingen annan som vill ha en. Lite samma fenomen som när män går in för att ragga på "fula" för att de förväntar sig ett enkelt ligg pga desperation antar jag. Man trakasserar inte en "ful" kvinna, man gör henne en tjänst.
Som tjock ska man typ vara tacksam.
Och vara glad över de personer man träffar som har fetma som fetisch ( har hänt flera gånger)
Tacksamheten verkar tyvärr vara en standardkommentar, har hört det vid alla möjliga olika kroppstyper och utseenden. Som kvinna tycker tydligen dessa personer att jag ska förstå att mitt värde sätts utifrån vad män tycker om mig. Och bli extra glad när någon inte bara tycker något positivt om mig, utan också tycker att det är hans fulla rätt att ta på min kropp utan att ta hänsyn till min egen åsikt om det.
Det brukar vara annat ljud i skällan när man frågar dem om de tycker att det är okej att en främmande man tar på deras kropp. Puckon.