Sommar på buke

golit

Trådstartare
Liksom P1 har förstås bukefalos sitt sommar och sina sommarpratare. Som vanligt är det bukemaffian som utser årets skribenter. Har du inte fått ett PM om att du inte får prata i Bukefalos sommar så är du uttagen.

En låt, ett inlägg i taget.
 
Ibland blir världen väldigt stor och alla bekymmer oändligt olösliga. Israel, Syrien, Colombia, Skuldkrisen, Fattigdomen, Svälten. Ibland blir den egna världen enormt komplicerad. Hur tänkte jag, hur tänkte, han, hon, dom. Vad ska jag göra, hur ska jag förklara att det är över eller stå ut att vederbörande lämnat mig?

golit gillar Claes Hylinger, som på nåt sätt kan beskriva det stora i det lilla. Banalt, men sant. Det är inte allt som behöver en roman. Det är inte alltid som allt måste ältas och vändas. Ibland är det så här enkelt.

Da da da

 
aDet är fult att skjuta folk, tycker även de som tycker det är bra att döda folk. Gillmore var nog inte riktigt medveten om vad hans vägran att söka nåd betydde, sedan dess konkurerar USA med Kina om att avrätta flest människor. Man har världsrekord i människor i fängelse per capita, även med ett allt oftare använt dödsstraff, fast man har bekymmer.

Det är ju fult att skjuta folk, ibland, av någon konstig anledning.

Så när man ska avliva fångar i USA, så ska det på nåt sätt se snyggt ut. Inte så mycket blod. Så man kan låtsas att man på nåt sätt är humanitär när man dödar.

Eftersom den civiliserade delen av världen inte håller med, så får inte USA längre tillgång till de droger som man tidigare använt för att döda folk men injektioner.

Så nu experimenterar man sig fram.

Senast tog det två timmar ...

 

Liknande trådar

Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
616
Senast: movi
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 979
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 053
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp