Solförmörkelse på fredag 20 mars

Håller den på över en timme? Eller hänger jag inte med på hur man läser tabellen?

1:a kontakten 09:46:46.8
Maximal förmörkelse 10:53:59.2

Som fd amatörastronom är det ett måste för mig :D
Dessutom jobbar jag natt på fredagen så lär vara ute med hundarna när det är.
Har beställt speciella glasögon också, för att kunna kolla.

Sist jag tittade på väderprognosen visade den dock snö/regn på fredag :(

Jag ska titta, men det är trligast att det inte blir något eftersom det ska regna och vara mulet hela jäkla fredagen:mad:
verkar inte som att jag får se varken norrsken eller solförmörkelse.... jag är skitsur:arghh:

Mulet o regn verkar det bli... får nog nöja mig med att ha fått bilder på norrskenet. Men jag har ju häftiga bilder från solförmörkelsen 08, så jag får nog anse mig vara nöjd :)

Här uppe har vi blå himmel utan ett moln i sikte än sån länge. Det skulle mulna på nån timme kring lunch så jag hoppas att det inte händer samtidigt som solförmörkelsen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 329
Senast: Gabby_Ossi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 626
Senast: Farao
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka