Söker hundraser/bilder!

S

Sannis

Jag har blivit kär i långhårshundar Och nu vill jag att ni lägger upp bilder och berättar lite om rasen. vill ha en ras som inte är över 40 cm så det finns mycket att välja på :angel:

Letar för fullt efter en hundras som kan passa mig som jag kan köpa så småning om, det tar ju tid att hitat rätt uppfödare med rätt blandning av föräldrar. Vill ha en Renrasig då jag vill kunna ställa ut den:)

Men jag vet att det finns många fina blandraser också. :bump:

Så fram med bilder nu :banana:

Sv: Söker hundraser/bilder!

Hur pass långhårigt ska det vara? Lite fluff, halvlångt, ända ner till marken? Tänk på att det som oftast råder är att ju längre hår, desto mer skötsel och trimning. Men har man erfarenheten, tiden och tycker sånt är kul så visst! är själv född mitt i en Shih-Tzukennel och efter 20 år nu med Shih-Tzu så kan jag säga att en av anledningarna till att jag själv inte kommer välja den rasen när jag köper ny hund, är just pälsen.

lite fluff eller halvlångt. Helt långhåriga vill jag inte ha då jag inte tycker det är så super fint. mer gulligt med fluff eller halv långt.

har en lhasa apso tik(ska vara lååång håriga dvs ner till marken, men vi har våran ner klippt.) tycker det är en underbar ras :) Har sett flera som har sina långhåriga nerklippta..
dagsfärska bilder:

14616177.jpg

Bilderna

Du ska så klart ha en.....

PAPILLON:D:D:D

Jag har en papillon hane på 6 mån som är helt och hållet fantastisk!
Rekommenderar starkt den här rasen, så himla trevliga!

Här är han ca 9veckor:
http://i207.photobucket.com/albums/bb182/pappi_lover/S5020227.jpg

Här är han ca 3mån:
http://i207.photobucket.com/albums/bb182/pappi_lover/S5020332.jpg

Här är han 4,5mån:
http://i207.photobucket.com/albums/bb182/pappi_lover/S5020502.jpg

Samma promenad som ovan:
http://i207.photobucket.com/albums/bb182/pappi_lover/S5020504.jpg

Cesar väldigt galen:p
http://i207.photobucket.com/albums/bb182/pappi_lover/S5020520.jpg

Cesar med sina stooora kompisar:rofl:
http://i207.photobucket.com/albums/bb182/pappi_lover/S5020496.jpg

Blev en liten bildbomb men men:P

tänkte förseslå amerikansk cocker spaniel men det kanske är för långpälsat?

Jag har en eng. cocker spaniel som är helt underbar:love: En riktig Lady som är mer människa än hund, bara väntar på att hon ska börja prata. Super go! Ligger alltid i soffan/sängen och sover i knät. Otroligt lättlärd!!! Är både jätte lugn men kan busa och springer gärna efter bollar. Men är en väldigt tuff hund fast i liten förpackning. Så man ska nog ha lite hundvana. Det är även väldigt mycket fix med pälsen eftersom den måste "trimmas" men om man tycker sånt är roligt så är det ju super!

En annan ras jag är kär i är ju sheltie! Har aldrig haft nån själv men dom är väldigt fina!

Här är bilder på min donna(wilma). Hon är lite för "ruffsig" på bilden.
SNV30799.jpg

SNV30801.jpg

Jag har blivit kär i långhårshundar Och nu vill jag att ni lägger upp bilder och berättar lite om rasen. vill ha en ras som inte är över 40 cm så det finns mycket att välja på :angel:

Letar för fullt efter en hundras som kan passa mig som jag kan köpa så småning om, det tar ju tid att hitat rätt uppfödare med rätt blandning av föräldrar. Vill ha en Renrasig då jag vill kunna ställa ut den:)

Men jag vet att det finns många fina blandraser också. :bump:

Så fram med bilder nu :banana:

Vad vill du göra med hunden förutom utställning?

Jag är av den inställningen att först fastställer man vilken aktivitetsnivå man vill ha, samt vilken inriktning. (högaktiv - agillity, soffpotatis - stadsflanering t.ex) Sedan tittar man på vilka som faller en i smaken visuellt. Den sötaste hunden kanske passar bäst hos grannen så att säga.

Vad vill du göra med hunden förutom utställning?

Jag är av den inställningen att först fastställer man vilken aktivitetsnivå man vill ha, samt vilken inriktning. (högaktiv - agillity, soffpotatis - stadsflanering t.ex) Sedan tittar man på vilka som faller en i smaken visuellt. Den sötaste hunden kanske passar bäst hos grannen så att säga.

Jag vill ha en hund som kan vaar med men inte tävla lydnad på superhög nivå men träna för skojs skull ibland och sen baar gå och vara sällskap.
Är lite sugen på en Bischon (ursäkta stavningen) Någon som har erfarenhet av dom? :idea:

Jag vill ha en hund som kan vaar med men inte tävla lydnad på superhög nivå men träna för skojs skull ibland och sen baar gå och vara sällskap.
Är lite sugen på en Bischon (ursäkta stavningen) Någon som har erfarenhet av dom? :idea:

De bischon jag träffat har varit snälla men ganska lata och envisa. Har varit lite för sig själva och inte så sällskapliga. Men en snäll ras

Ska du ha en så liten hund som du ändå vill träna en del med föreslår jag Papillon. Det är en liten, intelligent och aktiv ras. De är väldigt lättlärda och sociala. En otroligt trevlig liten hund.
De finns ju i lite varierande storlek också. Och med lite nättare utseende och grövre.
Bildbomb:

Pyggli.jpg

Valpis.jpg

LipsillBlt.jpg

Miiinpadda.jpg

Snyggan.jpg

PyggliFinSitt.jpg

mammas_bilder_0051.jpg

Där är min snygging i långt hår. Kanske lite för stor för dig, men det är en bearded collie :) Den längst till höger är iofs också en beardis, men en klippt sådan.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att utbilda mig vidare. De utbildningarna jag har sedan innan är inget att ha om jag vill kunna tjäna mer än...
Svar
5
· Visningar
1 088
Senast: Sasse
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
15 453
Senast: Raderad medlem 148099
·
Hundavel & Ras Jag: aldrig haft hund. Sjukdomsbekymmer som gör att jag inte klarar promenader någon dag i veckan men har i övrigt obegränsat med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 550
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 771
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka