sojamjöl VS pellets

B

Blixtra

Var och köpte soja häromdagen. Bad om soja till häst men på säcken står det soja till nöt och gris (?). Det kanske inte spelar någonroll, soja som soja? MEN när jag haft soja tidigare så har det varit i soja-MJÖL form detta är pellets. Någon som vet om det är någon skillnad, eller kan jag ta samma mängd pellets som jag skulle haft i "mjöl"?

Sv: sojamjöl VS pellets

Pellets?? Är det inte granulat du menar?

ge

Vad jag vet så ska det inte spela någon roll vilken modell det är på sojan, samma analysvärden ändå. Vikten är ju olika /liter så man får väga upp rätt mängd helt enkelt så att det blir samma vikt eftersom det är det man räknar på.

Haha..vad komiskt.. :p Tänkte precis starta en sån här tråd eftersom jag var på Granngården och kollade efter soja och hittade bara pellets. Har för mig att det är soja som soja, även om det bara står till nöt och gris, men pellets hade jag inte hört talas om... Kanske jag också får svar nu då...

Likadant för mig med;) köpte min säck förra veckan och blev mycket förvånad när jag såg att det var pellets och inte mjöl. Eftersom det verkar vara så här för många kanske tillverkningen har ändrats? Man undrar ju om hästen kan ta upp näringsämnena lika lätt när fodret är pelletrerat?:confused:

Her i Norge har de sluttet å selge sojamel, uten bare selger sojapellets. De sier at de varmebehandler (lager pellets) forde de er redde for samonella. Kanskje det er av samme grunn i Sverige ?

For Soja impoteres vel også til sverige :confused:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka