Söker info om ponny

DeDen

Trådstartare
Hej.
Finns det något sätt att ta reda på vad min ponny gjort tidigare i livet? Vet att han troligen kom från ett stuteri i Nederländerna 2016. Då 14 år gammal. Kom till ett nederländskt par som hade tinkeruppfödning som sällskap till en ponny köpt till dottern. Blev såld 2017 till ett turridningsstall och sedan till mig för ca 2 månader sen. Så nu undrar jag finns det något sätt att hitta det nederländska paret som hade honom innan turridningsstallet?
 
Allt sånt ska stå i passet.

Alla holländska ägare stod i mitt holländska stos pass, däremot stod bara EN av alla ÅTTA, som jag hittade så det kunde vara fler, när hon väl kom till Sverige...
 
Hej.
Finns det något sätt att ta reda på vad min ponny gjort tidigare i livet? Vet att han troligen kom från ett stuteri i Nederländerna 2016. Då 14 år gammal. Kom till ett nederländskt par som hade tinkeruppfödning som sällskap till en ponny köpt till dottern. Blev såld 2017 till ett turridningsstall och sedan till mig för ca 2 månader sen. Så nu undrar jag finns det något sätt att hitta det nederländska paret som hade honom innan turridningsstallet?

Håller med @palle hela ägarhistoriken ska stå i passet, annars är det något skumt.
 
Min ponny med holländskt pass har ingen ägare skriven i passet alls, vid kontakt med den organisation som utfärdat passet fanns en ägare registrerad då han var tre. Jag köpte när den var tio och den hade haft minst två antagligen fler ägare på vägen.
 
Så var i passet ska det stå om tidigare ägare? Hittade det ingenstans

Allt sånt ska stå i passet.

Alla holländska ägare stod i mitt holländska stos pass, däremot stod bara EN av alla ÅTTA, som jag hittade så det kunde vara fler, när hon väl kom till Sverige...
 
Tyvärr är folk ofta dåliga på att fylla i passen. Kan du inte fråga dom du köpte ponnyn av?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 012
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 439
Senast: ameo
·
Dressyr Då är vi inne i årets sista månad och de flesta av oss har ridit sista tävlingarna för året och många är nog i full gång med...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 330
Senast: aprilia
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 241
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp