Sockerbetor..

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Idi_oten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 104
I

Idi_oten

Hej allesammans. :D
Fick med en massa sockerbetor när foderhästen kom i fredags, hästarna tycker visst jätte mycket om dom.
MEN jag har aldrig någonsin gett det till en häst.
Ska man ge dom den hel, dvs slänga in den stora klumpen till dom eller ska man dela den på nåt sett? :confused:

Tacksam för svar! / Madde

Sv: Sockerbetor..

Beror lite på varför du ska ge hästen betorna. Tänker du räkna in dem i foderstaten så bör de krossas. Dels för att det blit lättare att äta och dels för att du ska kunna få "rätt" mängd. Ska du ge det som sysselsättning och godis så tar det betydligt längre tid för hästen om den får en hel beta att gnaga på.

Sv: Sockerbetor..

Red en travare förut som också fick sockerbetor ibland, full av krut sådär annars men när han fick sockerbetor höll han på att explodera.. :rofl: Trevligt att rida. :crazy:
Skulle gärna pröva det på min tröga ponny.. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
3 021
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 592
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 094
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 645
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V