Sockeravgiftning, någon som hänger på?

purity_666

Trådstartare
Jag har gått med i "100 dagar utan socker" som finns på fejjan. Jag är verkligen sockertorsk upp över öronen. Mitt nyårslöfte är att plocka bort allt onödigt socker. Inget extremt utan plocka bort godis, läsk, kaffebröd, glass, sockrade yoghurtar, saft, juice, vitt bröd osv. Inte ta bort alla kolhydrater.

Om någon är intresserad av att hänga på och sockeravgifta sig, för en längre eller kortare period, så kunde vi ju stötta varandra här när det blir för jävligt.

Jag har gått med i "100 dagar utan socker" som finns på fejjan. Jag är verkligen sockertorsk upp över öronen. Mitt nyårslöfte är att plocka bort allt onödigt socker. Inget extremt utan plocka bort godis, läsk, kaffebröd, glass, sockrade yoghurtar, saft, juice, vitt bröd osv. Inte ta bort alla kolhydrater.

Om någon är intresserad av att hänga på och sockeravgifta sig, för en längre eller kortare period, så kunde vi ju stötta varandra här när det blir för jävligt.
Jag är med!
Sockerberoendet är mitt livs största problem just nu.

Det vore ingen dum idé.
Att avstå från godis, kaffebröd (kakor).
Övriga kolhydratkällor hör inte till mina normala "synder": det var nog flera år sedan jag drack saft eller juice.
Men godis och kakor är jag alldeles för begiven på.

100 dagar?
Ja, det kan jag försöka fixa.
Skulle väl antagligen göra mig av med några av de där extrakilona jag tuggat på mig, också.

Jag är på och laddad till tänderna :bump:

Jag är nog också på.. Från och med imorgon, för jag köpte precis en kexchoklad :o:p

Kommer inte gå "all in", men bort med godis, choklad (:nailbiting::cry:), fikabröd och annat sånt. Mörk choklad och chips kommer det nog bli på helgen, har inte så stor självbehärskning när familjen sitter och äter. Lite är iallafall bättre än att inte göra något alls :angel:

Jag hade tänkt köra två veckor, men okejrå... 100 dagar it is! Började bra med att välja bort O'boyen på min kompis frukostbord i morse (läs: vid lunchtid).
Usch, det där tänkte jag inte på!
På mitt jobb finns en kaffeautomat där man kan välja varm choklad i två olika varianter... självklart brukar jag välja det. Mer te i fortsättningen, alltså.

För min del kommer det att gå automatiskt, när vardagen rullar på igen. Ser fram emot det, har blivit lite sockerfrossa över helgerna.

Det där med socker är konstigt.
Även jag kan vilja trycka i mig - fast det egentligen inte är gott ens! Smakar jag ordenligt på det är det egentligen rätt äckligt. Men det slinker ner...

Däremot är det godare med sötad mat. Hönökaka är extremt gott - speciellt om man har insulinkänning. Och det är ju väldigt sött. Äter jag en macka vill jag ha en till. Fast jag ju vet att det bara är hjärnan som luras. Det finns inget i det där brödet jag behöver, när väl blodsockret kommit i vettig nivå igen.

Som sagt - socker är konstigt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ifjol var vi några som hoppade på 100 dagar utan socker. Några höll i riktigt länge och bra med hälsoförbättringar som följd. Så jag...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 620
Senast: svea
·
Kropp & Själ Jag är sockerberoende deluxe. Totaltfast helt enkelt. Nu har jag fått möjligheten att få hjälp och stötning med att bryta sockrets makt...
2
Svar
34
· Visningar
2 489
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar