Socker i fodret!

straumur

Trådstartare
Hej! Ger min häst betfor och havrefri müsli, dock i ganska små mängder, han är isis och funkar bra på det, det är inte det! Men har hört att man ska passa sig ör att ge foder med allt för mycket socker i, betfor har ju mycket och läste att müsli innehöll 30% eller liknande :confused:....funderar på att gå över till Lucernhack! Är det fodret med minst sockerhalt? Någon som vet? Har letat på nätet men inte hittat nåt direkt. Kan man ge bara lucern? :confused::) Ni som har kunskap om lucern! :p

Sv: Socker i fodret!

Hästfoder innehåller mycket kolhydrater, det är mest det hästar lever på, personligen brukar jag försöka hålla nere mängden tillsatt socker. Mängden socker i musli varierar beroende på märke.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har läst spaltmeter här på forumet och sett att det finns mycket kunniga människor och bra tips! Känner mig ändå vilsen i denna...
Svar
9
· Visningar
2 683
Senast: axel
·
A
Foder & Strö Hej Foderanalysen har kommit och jag letade upp Nutrian på nätet,såg enkelt ut. Men vilka siffror från analysen ska jag använda...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag har en fångis och som vanligt är lika "lätt" att hitta ett bra grovfoder till vinter. Finns nog fler än jag som har pannan i djupa...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
26 733
Foder & Strö Jag antar att rubriken säger det mesta. Jag har en irländsk import som är väldigt tanig i allmänhet, han är 16 år och kom till mig för...
Svar
2
· Visningar
1 763
Senast: Ellyne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?