Därför att personen liksom inte tillhör teamet. Har aldrig varit på en arbetsplats där man aldrig någonsin nämner något arbetsrelaterat vilket gör att denna person alltid måste uppdateras, aktivt tillfrågas/uppsökas istället för att vara en del av gemenskapen.
Hade en arbetsplats där en person var så, lunchade alltid själv, fikade själv när vi andra var klara osv och det var sjukt jobbigt för hen kände sig utanför då "vi inte inkluderade hen i beslutprocesser".. Men samtidigt kunde vi ju inte stämma av ett möte med henne så fort något skulle köpas eller göras, det hade vi ju redan avhandlat på väg tillbaka från lunchrestaurangen liksom (obs, inga stora beslut, mer "vad ska vi ha till fika i morgon?").
En annan arbetsplats var det samma sak, en person som aldrig pratade med någon annan, satt tyst i sitt hörn och kollade knappt på någon annan, var aldrig med eller så.. Upplevde det obehagligt eftersom det var en person som rörde sig på arbetsplatsen 40h i veckan som man aldrig riktigt visste vem det var.