Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade allvarligt inte brytt mig, perfekt ett gyllene tillfälle att kolla mobilen, gå på toa, varva ner lite. Jag är inte den som anser att man måste vara social hela tiden, det blir för jobbigt då, kan behövas lite pauser mellan varven.Känner du igen dig i följande situation? Du ska gå och ta en fika med ett gäng kompisar och alla de andra röker utom du. När ni har suttit och snackat om ditt och datt en stund tycker rökarna att det är dags att ta sig ett bloss på pinnen. Eftersom du är den enda som inte röker blir du sittande ensam kvar. Hur roligt är det?
Men vad är alternativet? Ska de låta bli att röka av hänsyn?Känner du igen dig i följande situation? Du ska gå och ta en fika med ett gäng kompisar och alla de andra röker utom du. När ni har suttit och snackat om ditt och datt en stund tycker rökarna att det är dags att ta sig ett bloss på pinnen. Eftersom du är den enda som inte röker blir du sittande ensam kvar. Hur roligt är det?
Very Lazy Pethead
Men seriöst ??Känner du igen dig i följande situation? Du ska gå och ta en fika med ett gäng kompisar och alla de andra röker utom du. När ni har suttit och snackat om ditt och datt en stund tycker rökarna att det är dags att ta sig ett bloss på pinnen. Eftersom du är den enda som inte röker blir du sittande ensam kvar. Hur roligt är det?
Very Lazy Pethead
Precis!De är slavar under ett beroende - bara att inombords skaka på huvudet och inse hur bra man har det av att inte hamnat i det sällskapet.
Sen kan jag tycka att det vore normal hyfs att kanske inte alla pilade iväg och rökte samtidigt om det är nån eller några som inte röker, men det är mycket ovanligt att de med nikotinberoende tänker så långt. Däremot om det är en ensam rökare som vill gå ut och ta ett bloss - då är det en helt annan sak!
Som flera skrev ovan försök använda tiden som blev över till något annat och grubbla mindre på det - för det går inte att göra något åt.
Nej självklart inte, men det blir väldigt konstigt för den som blir ensam kvar när alla andra smiter iväg.Men vad är alternativet? Ska de låta bli att röka av hänsyn?
Man kan inte tvinga folk att låta bli att röka.
Nej självklart inte, men det blir väldigt konstigt för den som blir ensam kvar när alla andra smiter iväg.
Very Lazy Pethead
Varför vill du inte vara ensam? Tycker du det blir jobbigt? Jag tror du ska rannsaka dig själv istället på den punktenNej självklart inte, men det blir väldigt konstigt för den som blir ensam kvar när alla andra smiter iväg.
Very Lazy Pethead
Nej självklart inte, men det blir väldigt konstigt för den som blir ensam kvar när alla andra smiter iväg.
Very Lazy Pethead
Det kan man givetvis. Men det är inte många situationer där någon lämnas lika ofta som just när rökare ska ta ett bloss och någon inte röker.@ptr
Eller så kanske det är normalt hyfs att inte kräva att folk ska låta bli att röka för din skull? Varför kan man inte vara själv några minuter- det gör väl inget. Det kan ju lika gärna vara att någon ska hämta mera kaffe, köpa en extra bulle och en ska gå på toa. Måste man turas om då också?