Socialfobi

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska börja men har kommit på att jag har börjar att få mera socialfobi Jag får panik om det är flera en 6 stycken omkring mig vet inte varför.. Jag har alltid haft svårt med om det är för mycket folkmassor omkring mig.Hur ska ska jag komma ut etta ge mig tips?

Hej!

Har också social fobi men idag en kontrollerad sådan :) Även om det låter skrämmande så är det, enligt mig, det mest effektiva att utsätta sig för rädslan varje dag dvs röra sig bland folk i varierande mängd. Ibland är det snudd på förödande att hålla sig isolerad en dag eller fler för att det bygger på ångesten kring att vistas bland folk. Så hur jobbigt det än är så försök komma ut bland folk varje dag. Om det gör dig väldigt nervös och stressad så fråga dig själv under tiden varför? Social fobi går lite ut på att man rackar ner på sig själv också och dessutom tror att alla tittar på en fast de inte gör det alls. Se dig omkring så kommer du märka att alla är upptagna i sin lilla värld. Men det absolut bästa tipset jag kan ge dig är helt klart det jag nämnde ovan, att vistas med folk dagligen för att inte försvåra situationen ännu mer för dig

@annie_cool Om jag kan hjälpa dig på något annat sätt kring din sociala fobi får du gärna PM:a mig, skönt att prata med någon som lider av samma saker :)

Lider inte av det så mycket men tycker att de obehagligt med mycket folk omkring mig.Det går bra om det är Max 5 personer. Klarar inte om om det är 10 stycken eller flera. Men tack.

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 998
Senast: Gunnar
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 683
Juridik & Ekonomi Vad ska man tänka på? Min partner planerar att hyra ut sin hyresrätt i andra hand och flytta in i bostadsrätten jag haft i flera år. Vi...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 036
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar