Sociala medier

Caramba

Trådstartare
Använder ni sociala medier? Vad räknas som sociala medier egentligen?
Twitter och instagram har jag förstått är former av sociala medier men vad finns det mer?
Vad twittrar och instagrammar ni om är det privat eller på jobbet? Vad följer ni för några?
 
Förutom Buke är det FB och nyligen började jag med Instagram men jag har inte riktigt fattat poängen med det ännu.
 
Forum som buke och några till, facebook, instagram, tumblr, twitter (passivt), snapchat, google+ (passivt).
Jag 'umgås' med folk, via text och bild.
 
Facebook och pinterest, brukar det bli för min del. Och såklart här ;) ! Twitter använder jag inte alls, och instagram har jag testat ett tag men inte fastnat för.
 
Jag har buke och instagram. Å min blogg kan väl räknas med på ett hörn.

Lägger upp bilder på allt möjligt onödigt som händer i mitt liv på instagram. Vill någon följa mig så varsågod. Men kom inte och klaga på att jag lägger upp en bild på min middag ;)
 
Har FB (rätt less men har kvar pga bra sätt att hålla kontakt med bekanta + några intressegrupper), instagram (ej aktiv), tumblr (ej aktiv), och buke då :-).
 
Förutom Buke så är det Facebook, Flashback och Instagram som gäller för min del.
På Flashback läser jag mest. Facebook och Instagram används främst för att hålla kontakt med vänner och bekanta. De bilder jag lägger upp brukar innehålla hund, barn och hästar. Ofta i kombination :p Ibland förekommer också något ät- eller drickbart :)
 
Rubriken fick mig att tänka på den här:

:D

Som svar på frågan använder jag Facebook (dagligen), YouTube (dagligen), Instagram (då och då), Twitter (då och då) och diverse forum och bloggar (nästan dagligen).
 
Buke och facebook enbart,
Facebook för att har någon form av socialt liv och hålla kontakt med de jag vill ha kontakt med. Har ett litet fåtal vänner som jag dessutom rensar frisk ibland. Kollade och just nu har jag 65 vänner. Känns som jag ska rensa lite igen.

Jag följer några politiker och personligt bekanta offentliga personer för att hålla mig à jour med politik och händelser i kultur och samhället.

Jag är "halvprivat" delar inte med mig av speciellt mycket känslor eller privata händelser utan det som är personligt härrör sig till trädgård och "anekdoter".
Lägger upp en hel del intressanta artiklar från dagspress.

Antar att det är någon primitiv önskan om att vara sedd? Plus att få reda på sådant som är aktuellt.
 
Buke, Facebook och sedan idag Instagram.

Är en typisk missbrukare men älskar att kunna ha kontakt med folk utan att behöva umgås så mycket ;)
 
Facebook för att jag tycker att det är lite småkul, är dock inte särskilt aktivt. Har mer och mer börjat tänka "men vem fan bryr sig?" när jag skriver en status vilket resulterar i att jag postar mindre och mindre.

Buke för att jag tycker att det är lite småkul och har varit här så länge nu. Mitt intresse går i perioder, ofta tycker jag bara att vi diskuterar samma ämnen om och om igen med samma argument från båda sidor. Som om jag redan har läst allt som skrivs, och jag själv bara upprepar mig.

Läser en del bloggar när jag har tråkigt och väntar på tunnelbanan.

Läser på Flashback när Buke är trist.
 
utöver diverse forum - som jag väl egentligen inte direkt räknar som "sociala medier" - använder jag Facebook. Och för mig är facebook dels ett sätt at ha någon form av kontakt med människor jag inte träffar dagligen. Och jag använder det nog lite som nån form av mikroblogg, där jag kan kommentera saker som händer eller bara allmänt skriva något jag har lust att berätta om.
 
Ja jag använder (som alla här ;) ) sociala medier.
Har en blogg på en modeportal där jag skriver på engelska. Sen använder jag instagram ganska flitigt också. Jag lägger väl inte ut så mycket jättepersonliga saker på nåt av ställena. På instagram följer jag mest branshfolk inom modesvängen plus lite privata vänner då såklart (vissa inte inom den "sfären"). Tycker att det är kul med lite blandat sådär. Twitter har jag aldrig försökt mig på. Tror det räcker med blogg och instagram
 
Jag använder facebook, instagram och så har jag en blogg. Dessutom buke såklart och ibland diverse andra forum.
Facebook använder jag dagligen men postar statusar/bilder kanske någon gång i veckan, det där går lite upp och ner.

Instagram använder jag varje dag, tycker det är jättekul! Där behöver inte alla mina vänner följa mig av ren princip (som på facebook), utan bara de som är intresserade av vad jag lägger ut för bilder behöver följa mig. Därav lägger jag också ut precis vad för bilder jag vill, sånt som jag kanske inte skulle lägga ut på facebook. Bilder från min träning, på mina katter och allt möjligt annat. Det är också himla kul att kunna hitta intressanta och inspirerande personer att följa, det behöver absolut inte vara kändisar utan kan vara vanliga människor som helt enkelt lägger ut bra bilder/filmer.

Min blogg är superliten och inte speciellt intressant, skriver där mest för att det är kul och för min familjs skull. Min mormor är min mest flitiga läsare :D Buke är mitt tidsfördriv, men också den plats där jag lär mig otroligt mycket samt "umgås" med trevliga människor. Är inne varje dag, om inte annat så bara för att kolla mina favorittrådar.
 
Facebook, Instagram, Twitter och diverse forum för min del - och så bloggar jag och har så gjort i femton år nästa vecka :-)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 146
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 472
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om AI. För visst finns det inte en generell tråd? Vad tror ni, kommer betaltjänster för exempelvis...
2
Svar
20
· Visningar
1 133
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Stekspaden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp