FT_ryttare

Trådstartare
kan någon ge mej info om en hingst som heter sober.. född 81 men togs ur avel redan 86..
svbrun.
hur e avkommor , storlek , osv..

kram

Han togs ur avel p g a att han inte klarade bruksprovet. Just nu har jag inte siffrorna tillgängliga, men jag såg det bruksprovet och har hans poäng nedskrivna.

Vill du veta hans stam finns den här.

Jag har en kompis som känner en av hans få avkommor, ska kolla med henne hur den hästen var.

ingen annan som vet något om sober??
blir jätteglad om du pratar med din kompis om den avkomman görel.
finns en avkomma här i trakten oxå som precis fått föl e. Rubinrot.. o ja e på jakt efter en rubinrot elller come back II hingst (föl) o den här nyfödda skulle inte säljas men så blev d en hingst så nu e han till salu.. men har inte sett stoet...

Nu har jag hittat siffrorna från hans bruksprov mars 1985. Först fick han 776 på gångarter, senare ändrades det till 876. På hoppning fick han 77. Dom siffrorna räckte inte för ett vidare godkännande. Har tyvärr inga anteckningar om hans exteriörpoäng.

När han godkändes som treåring fick han omdömet: Harmonisk och solid med utmärkt brukstyp. Lång, väl ansatt hals med naturlig resning, djup bog och bål. Välbenad med breda leder och skenor. Mycket goda rörelser i såväl skritt som trav, lediga med bra övertramp. 98888.

1984 betäckte han 49 ston.

Hans pappa Magi 619 tävlades i dressyr av Eric Lette till åtminstone msv.

tack så jättemycke =)
vet du vart man kanhitta kor tpå honom??
ska försöka ta mej till stoet o hennes lille nån dag.. e ju så nyfiken =)

Kram

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 141
Senast: Habina
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 207
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar