Snygga tavlor/planscher?

cherie

Trådstartare
Var kan man hitta snygga tavlor/planscher? Ekar tomt på väggarna hemma och behöver hitta något att sätta upp, men tycker det är svårt...

Sv: Snygga tavlor/planscher?

Kolla Society6 (amerikansk nätbutik). De har massor med snygga prints. Jag har beställt därifrån och är jättenöjd. Allposters är också bra men med (generellt sett) tråkigare motiv. På Etsy finns en del också men det har jag ju tipsat om förut :)

Tack! Society6 och Allposter har jag skickat på redan, tycker de (framförallt förnämnda) har mycket fint men vill gärna ha fler tips. Etsy var det också ja, ska kika på den igen.

Etsy hade ju HUR fina saker som helst. Bättre än Society6 till och med :love: Tack!

Har du kollat canvasbutik.se? Där kan du även få tavlor upptryckta från egna bilder.

Var kan man hitta snygga tavlor/planscher? Ekar tomt på väggarna hemma och behöver hitta något att sätta upp, men tycker det är svårt...

På museer. Det mest uppenbara är väl konstmuséer men det finns mycket även på historiska, transport osv. Själv har jag t.ex. en brittisk järnvägsplansch från förr i världen i köket.

Nu har jag ett till tips: Arrivals.se. Planscher med motiv av unga svenska konstnärer. Jag har köpt så många planscher på sistone, annars hade jag beställt därifrån.

(Museer, som Sjalen skrev, är också ett bra tips. Min senaste plansch beställde jag från Moderna museets webbshop).

Ett bra alternativ är också snyggt tyg! Då får du snabbt och relativt billigt en STOR "tavla". Sätt en vanlig, enkel gardinstång på väggen. Sy en kanal upptill på tyget och häng upp.

Går ju enkelt att byta tyg för att matcha kuddar osv. Hjälper också om det faktiskt ekar då det ju dämpar ljud bra.

Jag köper gamla filmaffischer från 80 - talet och sätter i 70 x 100 cm ramar från IKEA. Lyckas hitta affischerna på Tradera och på en butik som heter Seriesam.com.

Just nu har jag Spanarna, Snuten i Hollywood 2 och Fredagen den 13:e del 8 - Jason intar Manhattan. :D

Har du tittat på Gallerix? Ibland kan de ha riktigt snygga planscher/affischer.

Åh jag är också på jakt! Vill ha en stoooor plansch att ha i mitt sovrum, en färgglad, gärna barnslig och/eller romantisk sådan. Allt annat är så tillrättalagd här hemma, och sovrummet är beeeiget och vitt, så jag är på jakt efter nåt som livar upp.

Blir grymt tacksam för tips! Hittade en hel del fint på society6 men tyvärr är deras största lite för små för mig :(

Jag tyckte att det fanns en hel del fint på posterlonge, men det beror ju lite på vad det är man är ute efter..

Niffe fråga mig inte varför men så fort jag läste ditt inlägg så kom jag att tänka på Janosch som har målat en massa fina barnbilder. Jag fullkomligt älskar en del av dom!

tusen tack för tipset! ska googla och se om det är något för mig :)

alla tips tas tacksamt emot kan jag säga, kan bannemig inte bestämma mig för vad som ska hänga på väggen.

kl

Någon tidigare här tipsade om Etsy.com, oslagbart i konst-väg i mitt tycke.

Fast jag ska åtminstone vara förvaranande och säga att vill ha-behovet triggas ENORMT på den sidan. Den varningen fick inte jag innan jag halkade in på sidan (tipsat av någon i en annan tråd här på buke), spenderade nog 3-4 timmar där. :crazy: :love:

Ja, Etsy har mycket fint. Jag har dock inte hittat något sätt att limita sökningen till den storleken jag vill ha så för mig tar det för mycket tid och energi helt enkelt att gå igenom så många bilder, varav de flesta är ointressanta pga att de är för små. Annars är det ju guld!

AnnaLillen: Ska kika på Ebay! Tack! :)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
881
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten...
Svar
7
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 68338
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka