Snygg tävlingsutrustning! - kom igen nu!

Seabaz

Trådstartare
Vad tycker just Du är snygg tävlingsutrustning?

Färger på dina kläder, hästens sadel och träns, ska det matcha med sadelpaden, ev. benskydd och vilka färger passar till olika häst-färger: brun, fux, skäck, skimmel, palomino?
I vilka tävlingsgrenar?
Gillar du glitter och glamour eller stilrent osv..

Och om du tävlar, vad har du på dig och din häst, vilken färg är hästen?
Är det något du saknar?

:bump:

Sv: Snygg tävlingsutrustning! - kom igen nu!

Jag tycker det är lite olika beroende på vilken gren man tävlar i. Reining tex kräver inte lika mycket glitter o glamour som Pleasure. Jag för min del tycker det är roligt med lite extra men eftersom jag mest tävlar reining så har jag ändå klätt mig mer diskret. Tycker om att matcha benskydd o pad med mina kläder.

Det finns en rätt kul sida här med möjlighet att matcha olika kläder till hästen färg osv. Dessutom finns det rekommendationer för vilka färger man kan ha till en viss hästfärg.

Jag har just börjat att intressera mig för utrustningen och nu när jag fyllde år så fick jag en snygg tävlingsskjorta. Tidigare har jag tagit ett par jeans och en skjorta och försökt att få det se snyggt ut. Jag har dock ett litet problem - hattfärgen!

Jag har en vit häst (avblekbar) och till honom har jag blå benskydd och brukar då rida med blå-vit-svart sadelfilt. Sadel och träns är svarta.

Nu har jag fått en vit skjorta med svart axelok och inslag av ljusbeige/offwhite. Till det tänkte jag ha antingen svarta jeans eller beigea. Just nu har jag en brun hatt, svart vore ju snyggare men jag passar inte i svart hatt - ser ut som ett lik. Dessutom har jag bruna boots. Egentligen skulle jag ju ha svarta boots och kanske en beige hatt?

Har ni något tips på hur jag kan kombinera?

/Camilla

försök kombinera så få färger som möjligt. i det här fallet är det väl bäst att försöka få till blå-svart-vit?
vit häst, svart läder, blå sadelfilt/benskydd. jag skulle ha fortsatt med svarta jeans, blå skjorta och vit hatt.

Eftersom jag nu fick en vit tävlingsskjorta så vill jag naturligtvis ha den men vad tror ni om blå jeans och vit hatt och skjorta? Då syns väl mina ben mer mot sadeln också, om det nu är värt något...

/Camilla

Liknande trådar

Hoppning Är på jakt efter ett par nya chaps då de jag har nu är helt värdelösa. Dock vet jag inte riktigt vilken färg jag ska ha, hästen jag...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: Iso
·
T
Utrustning Känner att jag vill se bättre ut i stallet vad det gäller kläder som passar ihop, färger och så, även hästgrejorna.!! Bild...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: Salinero
·
H
Western Har kollat runt lite, och hittar lite trådar på sisådär fem inlägg på vart man hittar klubbar m.m. Men jag saknar den ultimata...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
10 639
Senast: BlueTulip
·
Utrustning Jag ska beställa en säkerhetsväst Racesafe och vill ha en 2-färgad! Problemet är bara VILKA färger?? Hästen är vit och vi har ingen...
Svar
16
· Visningar
1 995
Senast: Hæst
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur