Alindra2000
Trådstartare
OK, nu blir säkert många arga men det är faktiskt bara en fråga. Har hästar på ett ganska stort stall med blandad kompott av hästar och ryttare. western, hopp, dressyr, körning... Detta innebär ju att man i ridhuset måste ta hänsyn till varandra och att vi just rider väldigt olika. Många och då främst western ryttarna står mkt på marken med sin häst först. Nu då till frågan. Flera gånger och då med olika westernryttare så börjar de helt plötsligt snurra med tyglarna å gå fort mot hästen så den får backa i full fart (detta i ngn form av "bestraffning" för att dem inte lyssnar eller vad det nu är) jag frågade ngn gång men fick inte direkt ngt bra svar. (I många fall slår de även på hästarna med tyglarna.. kanske inte så det gör ont men så att det är obehagligt och de backa äääännu fortare)
Detta är rätt jobbigt när man rider dressyr där samtidigt och min häst blir rädd när dem helt plötsligt i en innan lugn situation tokbackar, snurrar och ryter på sin häst. Jag vill inte genom detta skapa mig ovänner utan vill bara veta varför dem gör så.
Detta är rätt jobbigt när man rider dressyr där samtidigt och min häst blir rädd när dem helt plötsligt i en innan lugn situation tokbackar, snurrar och ryter på sin häst. Jag vill inte genom detta skapa mig ovänner utan vill bara veta varför dem gör så.