snösulur?

K

Kelly

Hejsan!

Jag ska sko min häst idag och kom å tänka på om jag ska sätta på henne snösulor ännu! :confused:
Är det nnågon som har gjort det eller tänker göra det snart?
Jag bor ju gasnka långt ner i sönder och hoppas inte att de kommer snö tills nästa gång hon ska skos.. men man vet ju aldrig :(
Vad tycker ni, ska jag sätta på henne sulor redan nu eller ska jag vänta tills nästa gång? Hon skos med 6 veckors mellanrum..

Sv: snösulur?

Det beror nog på var du bor,men hos oss räknar vi med att kunna gå åtminstone en skoperiod till utan snösulor/sulor.Och om du räknar 6 veckor framåt,så är vi ju nånstans i månadsskiftet nov/dec och här är det inte till att räkna med snö innan dess.

okej.. men jag tror jag väntar en skoperiod till =)

Som amkm skriver, det beror på vart du bor.
Jag har slängt på mina, men sen bor jag ju uppe i Jämtland oxå. Vet aldrig när snön kommer. Sen skadar dom ju inte hovarna på nåt sätt ändå heller (har såna som bara är en kant runt, inte heltäckt hov)

Vill man vara garderad, men ändå inte sätta på snösulor kan man ju sko med broddhål i tån och om snön kommer tidigt sätta på PolarPad.

Hej!!

Mi hästar skoddes i slutet på förra veckan och skos igen v 49, den 3/12. Jag bor i mellansverige och jag satte inte på några sulor nu. Däremot så skoddes de med vinterskor (4 broddhål i varje). Jag tänkte som så att det kommer säkert att hinna komma snö innan det är dags att sko om dem, men isåfall räcker det med broddar. Blir det riktigt "styltsnö" så får hästarna stå (inte bli ridna) de dagar det är som värst!!

Min ska skos om en vecka. Då blir det med snösulor och vinterskor. Det skadar ju inte om man har "öppna" sulor( blir ju lättare att få bort leran oxå :) ) Jag bor i värmland, o man vet ju aldrig...

Liknande trådar

Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 024
Senast: Meglio
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 705
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 205
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka