Snösulors inverkan på hovarna?

seaflower

Trådstartare
Är det någon som har några uppgifter om hur snösulorna inverkar på hovkvaliteten, och hur bra det egentligen är för hovarna med snösulor? Enligt en källa som jag har hört avråder veterinärer från snösulor, men jag har inte hittat/fått några närmare uppgifter? Vill gärna höra så många åsikter som möjligt, eftersom många här verkar använda snösulor, och jag själv funderar på det.

Skorna ramlar av lättare. Bor du som jag, i södra Sverige, tror jag inte det är någon fara. Däremot om man har heltäckande sula hela året kan man få problem med svamp (white line descease) som förstör hovarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 209
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 536
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar