Snösulors inverkan på hovarna?

seaflower

Trådstartare
Är det någon som har några uppgifter om hur snösulorna inverkar på hovkvaliteten, och hur bra det egentligen är för hovarna med snösulor? Enligt en källa som jag har hört avråder veterinärer från snösulor, men jag har inte hittat/fått några närmare uppgifter? Vill gärna höra så många åsikter som möjligt, eftersom många här verkar använda snösulor, och jag själv funderar på det.

Skorna ramlar av lättare. Bor du som jag, i södra Sverige, tror jag inte det är någon fara. Däremot om man har heltäckande sula hela året kan man få problem med svamp (white line descease) som förstör hovarna.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 368
Senast: Görel
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 408
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 411
Senast: Ceta
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka