Snorig och hostig

Idas

Trådstartare
Min ponny har börjat hosta och snora litegrann men han har ingen feber. Han går ute dygnet runt i stora sommarhagen och vädret växlar mellan sol och regn och det är ungefär 20 grader.

Jag ska ringa till veterinären imorgon och höra vad han säger men vad tror ni på buke, kan det vara något allvarligare än förkylning? Är lite orolig..

Sv: Snorig och hostig

Jag skulle gissa på att det är en vanlig förkylning eftersom vädret växlar. Har du möjlighet tycker jag du ska ta in hästen en stund, och ge den lite hö och ett fleecetäcke.

Annars kan du slänga på ett täcke i hagen.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det var värst vad allt blev konstigt i världen helt plötsligt… Och ungefär precis strax efter skiten träffade fläkten i det här landet...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Molly är min första tik någonsin, och jag blir aldrig klok på hennes löp! Hon får alltid som en vit/gul flytning efter löp, och det har...
Svar
15
· Visningar
11 682
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
27 053
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar